Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Made in germany Testy

Volkswagen Golf VII GTI – Recenzja

Volkswagen Golf GTI , samochód znany praktycznie każdemu. Ikona Hot Hatchów, samochodu dla rodziny ale również przez wielu uważany za nudnego. Jaka więc jest sportowa odmiana GTI i czy daję frajdę z jazdy ?

Układ napędowy Golfa GTI

Golf GTI 7 generacji występował w różnych odmianach mocowych, tu jednak skupię się na najpopularniejszych. 220 koni przed liftem oraz 230 koni w polifcie. Dodatkowo Volkswagen oferował pakiet performance który przed liftem podnosił moc. 230 koni, a po lifcie do 245. Performance to nie tylko podniesie. Głównie chodzi o wyposażenie samochodu w szperę jak i mocniejsze hamulce. Silnik to w każdym przypadku 2.0 TSI 4 cylindry z turbo. Auto jest przednio napędowe. Masa wynosi 1415 kg. Każda z wymienionych wersji występowała z manualem bądź dwusprzęgłowym automatem.

Golf GTI

Jak prowadzi się Golf GTI ?

Jeśli znamy już dane to jaki jest golf gti w użytku? Jestem w stanie wypowiedź się z perspektywy osoby która na co dzień ma z nim styczność. Dokładnie mówiąc z przed liftem w wersji performance wyposażonym w manualną skrzynie biegów. Pierwsze co po zajęciu miejsca to niska pozycja za kółkiem. Fotele mają dobre trzymanie boczne, nie sprawiają problemów przy wsiadaniu i nie męczą w dłuższej trasie. Jak na 10 letnie auto wyposażenie jest dobre. Podczas jazdy na co dzień niczego nie brakuje, jest apple car play czy android auto. Samochód ma dobry system audio i wyciszenie na przyzwoitym poziomie.

Przejdźmy do wrażeń z jazdy, samochód jest bardzo sprawny, potrafi nie jednego zaskoczyć, a przy tym nie sprawia trudności w jeździe. 

Golf GTI

Na dobrej oponie praktycznie nie traci trakcji nawet przy dynamicznym wychodzeniu z zakrętu, co jak na ośkę mnie zaskoczyło.

Zawias tego auta to coś co w połączeniu z szperą daje genialne rezultaty. Auto pokonuję zakręty jak przyklejone, jest bardzo ale to bardzo pewne w prowadzeniu i daje przy tym masę frajdy. Samochód również nie męczy się po dość długiej dynamicznej jeździe. Nigdy nie było problemów z zbyt dużym nagrzewaniem a hamulce nie tracą zbytnio na sprawności. 

Golf GTI

Technologia zastosowane w Golfie GTI

Manualna skrzynia biegów która dla właściciela była obowiązkiem również jest bardzo dobra. Biegi wchodzą pewnie i są dosyć długie co przekłada się na dobre przyśpieszenie do setki którą osiąga na drugim biegu w czasie 6,5 sekundy.

Samochód nadaje się w trasy i nie męczy na co dzień (chociaż egzemplarz z którym mam do czynienia nie posiada regulowanej twardości zawieszenia które było w opcji, przez co jest dosyć twardo). Do zalet dopisałbym na pewno spalanie które przy naprawdę dynamicznej jeździe oscyluję w okolicach 11 litrów na 100km, jadąc spokojnie w trasie jesteśmy w stanie oscylować między 7-8 litrów na 100km.  Golfowi brakuję trochę brzmienia, słuchać że jest to coś mocniejszego ale to nie ta liga co przykładowo i30N czy Focus ST. Po czasie również oswajamy się z mocą. Zaczyna nam jej trochę brakować przy wyższych prędkościach. Trzeba jednak mieć na u wadzę że to przód napęd, także wysoka moc może powodować utratę trakcji przy niższych prędkościach w szczególności na zakrętach, odbierając frajdę jaka jest aktualnie na rzecz lepszej dynamiki przy prędkościach autostradowych.

Golf GTI

Podsumowanie

Więc jaki jest Golf GTI 7 generacji po blisko 10 latach? GTI to dalej bardzo dobre auto które idealnie nadaje się na co dzień, nie wymaga od ciebie ogromu umiejętności a daję dużo radości. Również przez skrzynię manualną samochód nabiera charakteru i staję się jeszcze bardziej analogowy. Osobiście GTI mnie zaskoczyło, w moich oczekiwaniach auto stawiałem jako po prostu mocniejszy hatchback, jednak to co pokazuję na zakrętach uświadamia że to auto ma coś w sobie. Na uwagę również zasługują detale takie jak: czerwone elementy na nadwoziu, czerwone zaciski hamulcowe, przeszycia we wnętrzu w kolorze czerwonym, oświetlenie ambiente w tej samej barwie, oraz kultowe już fotele w kratkę i gałka zmiany biegów przypominająca piłkę golfową. Dbałość o te szczegóły wyróżnia GTI na tle całej gamy Golfa.

zdjęcia: Copyright: Verwendung f¸r Pressezwecke honorarfrei