2020s hypercars Made in italy racing cars

Ferrari FXX-K

Kocham, kiedy marki decydują się zbudować dosłowne ekstremum. Ferrari FXX-K to esencja tej filozofii: lekkość, ogromny docisk aerodynamiczny oraz pasja przekuta w technologię. Ponadto, FXX K nie zostało zaprojektowane z myślą o jakiejkolwiek serii wyścigowej. Dzięki temu inżynierowie Ferrari mieli pełną swobodę w eksplorowaniu granic możliwości technicznych tego superauta.

Ferrari FXX-K

Ewolucja hybrydy Laferrari

Ferrari FXX K to niezwykła ewolucja 963-konnego LaFerrari, pierwszego seryjnie produkowanego hybrydowego superauta z Maranello. Jako następca FXX Evoluzione z 2007 roku, FXX K podnosi poprzeczkę ekstremum. Co więcej, silnik V12 o pojemności 6,3 litra generuje 860 KM przy 9200 obrotach na minutę i 750 Nm przy 7500 obrotach. Dodatkowo, silnik elektryczny z bateriami opartymi na technologii KERS dostarcza dodatkowe 190 KM. W rezultacie, łączna moc wynosi 1050 KM.

Ferrari FXX-K białe

Osiągi i innowacje Ferrari FXX-K

FXX K dysponuje momentem obrotowym przekraczającym 900 Nm. Oferuje osiągi porównywalne z najszybszymi prototypami klasy LMP1. O masie własnej wynoszącej 1165 kg, generuje docisk aerodynamiczny na poziomie 540 kg przy prędkości 200 km/h. FXX K wprowadza szereg modyfikacji w porównaniu do LaFerrari. Na przykład, nowe wałki rozrządu, mechaniczne popychacze zaworów, specjalnie polerowane kanały dolotowe i układ wydechowy bez tłumików zapewniają niezrównaną wydajność.

Ferrari FXX-K sebastian vettel

Technologia na najwyższym poziomie

Napęd na tylną oś jest przekazywany za pomocą 7-stopniowej przekładni DCT. Zapewnia to niezrównaną responsywność i szybkość zmiany biegów. FXX K oferuje zaawansowany przełącznik Manettino na kierownicy, umożliwiający dostęp do pięciu trybów jazdy.

Te tryby dostosowują działanie adaptacyjnego zawieszenia, wydajnego systemu ABS, elektronicznego dyferencjału E-Diff, kontroli trakcji F-Trac oraz innowacyjnego systemu Racing Side Slip Angle Control, zoptymalizowanego dla opon typu slick. Ferrari FXX K wykorzystuje również niezależne zawieszenie na wszystkich kołach. Z podwójnymi wahaczami z przodu i wielodrążkową siatką z tyłu, taka konstrukcja zapewnia precyzję prowadzenia i stabilność na torze wyścigowym.

Aerodynamika i innowacje

Podwójny spoiler, niższy splitter i system lotek zapewniają optymalny przepływ powietrza. Minimalizują zawirowania wokół kół i maksymalizują przyczepność. Co więcej, FXX K posiada innowacyjne rozwiązania, takie jak wąskie szczeliny na światła zamiast pełnowymiarowych reflektorów z LaFerrari.

Ferrari FXX-K żółte

Moja opinia na temat Ferrari FXX-K

FXX-K to jak marzenie, które stało się rzeczywistością. Ten model to kwintesencja technologii, pasji oraz ekstremalnych osiągów, które definiują markę Ferrari.

Ferrari FXX-K jest dowodem na to, że granice motoryzacji są po to, aby je przekraczać.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.