Aukcje Nowości Znalezione na rynku

Monterey 2024 najciekawsze samochody

zobacz najciekawsze samochody z aukcji RM Sotheby’s na monterey car week 2024

najciekawsze oraz najdroższe samochody z tegorocznej edycji Monterey car week.

link do aukcji-https://rmsothebys.com/auctions/mo24/lots/


1968 BMW-Glas 1600 GT by Maggiora

  • Doskonale odrestaurowany egzemplarz tego stylowego, ale rzadko spotykanego modelu, odnowione podwozie po fuzji z wszystkimi pożądanymi ulepszeniami BMW; jeden z zaledwie 1 259 wyprodukowanych egzemplarzy Nadwozie typu fastback zaprojektowane przez Pietro Fruę i wykonane przez specjalistycznego producenta nadwozi Maggiora Korzyści z kompleksowej rekonstrukcji przeprowadzonej przez specjalistę od marki Oldenzaal Classics Wśród najbardziej fascynujących i rzadkich powojennych modeli produkcyjnych BMW znajdują się te, które mają nadwozia wykonane na zasadzie podwykonawstwa, jak E9 3.0 CSL wykonany przez Karmanna, E10 Cabriolet przez Baura, a nawet 3200 CS od Bertone. Ale żaden z tych wspaniałych, limitowanych modeli BMW nie dorównuje mistycyzmowi i rzadkości modelu 1600 GT od Maggiora z 1968 roku.
  • Dzięki wspaniale proporcjonalnemu nadwoziu fastback zaprojektowanemu przez samego Pietro Fruę, ten dziwny, ale piękny model był produkowany przez mniej niż 14 miesięcy, podczas których tylko 1 259 egzemplarzy opuściło fabrykę Maggiora w Chivasso, na przedmieściach Turynu.
  • Przed zakupem przez BMW zakładów produkcyjnych Hansa Glasa w 1966 roku, Maggiora produkowała nadwozia tego grand tourera jako Glas 1300. Po przejęciu przez BMW, projekt Fruy został delikatnie zaktualizowany, w tym dodano charakterystyczny dla marki grill nerkowy, znaczki i złożone tylne światła, a także nowe 12-woltowe układy elektryczne, niezależne tylne zawieszenie oraz czterobiegową skrzynię biegów i 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik gaźnikowy o mocy 103 koni mechanicznych.
  • Rezultatem był model 1600 GT, który miał zarówno poprawioną moc, jak i lepsze prowadzenie w porównaniu do swojego poprzednika, ale sprzedawał się stosunkowo słabo. BMW zrezygnowało z modelu 1600 GT po roku modelowym 1968, nigdy nie udostępniając go oficjalnie w Stanach Zjednoczonych, a bardzo niewiele egzemplarzy zostało później sprowadzonych przez kolekcjonerów lub entuzjastów.
  • Ten bardzo późny i prawidłowo prezentowany model BMW 1600 GT z 1968 roku jest wykończony w fabrycznie zgodnej kolorystyce Granada Red z czarną tapicerką ze skóry syntetycznej. Niedawno został on doprowadzony do obecnego stanu piękna przez renomowanego specjalistę od marki Oldenzaal Classics w Holandii, co zostało podkreślone przez 14-calowe koła wykończone w chromie z kapslami z logo BMW, przednie hamulce tarczowe, perforowaną podsufitkę z tworzywa sztucznego, przyrządy VDO w systemie metrycznym, kierownicę z drewnianym wieńcem i radiem na przyciski.
  • Ze względu na swoją ogromną rzadkość, fascynującą metodę produkcji, piękne nadwozie wykonane na zamówienie i przyjemną dynamikę jazdy, model 1600 GT od Maggiora jest teraz wysoko ceniony na całym świecie. Podobna oferta tego bardzo późnego, prawidłowo odrestaurowanego modelu 1600 GT prawdopodobnie nie pojawi się ponownie na rynku w najbliższym czasie – fakt, o którym z pewnością zdają sobie sprawę najlepsi kolekcjonerzy BMW na świecie

1960 Ferrari 250 GT SWB California Spider by Scaglietti

  • Najlepszy i najważniejszy dostępny model 250 GT SWB California Spider
  • Pierwszy zbudowany egzemplarz 250 GT SWB California Spider; samochód, który Ferrari wybrało na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie w 1960 roku. Fabrycznie wyposażony w silnik o specyfikacji wyścigowej, zakryte reflektory i zdejmowany hardtop. Prezentowany w oryginalnych, uderzających kolorach dostawy. Certyfikowany przez Ferrari Classiche Red Book jako w pełni zgodny z numerami, zachowujący oryginalny silnik, skrzynię biegów, tylną oś i nadwozie. Długoterminowa własność; nigdy nie oferowany publicznie na sprzedaż. Egzemplarz, który przekracza pokolenia i prawdopodobnie pozostanie najbardziej kolekcjonerskim wśród swoich rówieśników dla przyszłych pokoleń.
  • Proszę zauważyć, że ta partia jest zarejestrowana jako model z 1961 roku. Dodatek: Proszę zauważyć, że jeśli nabywca jest rezydentem Stanów Zjednoczonych, na tę partię obowiązuje cło importowe w wysokości 2,5% ceny zakupu.
  • SWB: NAJLEPSZY CALIFORNIA SPIDER
  • Ferrari osiągnęło ogromne sukcesy z modelem 250 GT na początku lat 50., odnosząc niezwykłe wyniki w wyścigach samochodów sportowych z modelami LWB „Tour de France” i 250 TR. Jak często bywało w tamtych czasach, dążenie do jeszcze lepszych wyników pochodziło z zagranicy, konkretnie od Johna von Neumanna, kalifornijskiego importera, który stał się regularnym dystrybutorem sprzedaży Ferrari na Zachodnim Wybrzeżu. Von Neumann zaproponował pomysł na prawdziwy samochód wyścigowy i drogowy, otwarte Ferrari, które mogłoby być prowadzone na torze, ścigane, a następnie prowadzone z powrotem do domu. Oficjalny importer Ferrari, Luigi Chinetti, poparł ten pomysł i wkrótce pojawił się model California Spider, z otwartym nadwoziem zaprojektowanym i zbudowanym przez legendarnego Sergio Scagliettiego na podwoziu Tour de France berlinetta. Podobnie jak jego nowojorski odpowiednik Max Hoffman, von Neumann miał oko na to, czego chcieli amerykańscy sportowcy—sam nim był—i wczesne California Spidery zyskały uznanie w wyścigach GT, wygrywając klasę w Sebring w 1959 roku i kończąc na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej w Le Mans kilka miesięcy później.
  • Ewolucja jednak jeszcze się nie zakończyła. Po wyprodukowaniu 50 samochodów LWB, Ferrari jeszcze bardziej zaktualizowało model, wprowadzając nowy model California Spider zbudowany na krótkim podwoziu o długości 2400 milimetrów. Model SWB California Spider oferował kilka ulepszeń w porównaniu do swojego poprzednika, w tym szerszy rozstaw osi, regulowane teleskopowe amortyzatory Koni, czterokołowe hamulce tarczowe i najnowszą wersję wysoko rozwiniętego silnika V-12. Jako najbardziej zaawansowana wersja tego projektu, SWB California Spider był równie ekscytujący w prowadzeniu, co w wyglądzie. Ostatecznie wyprodukowano skromną liczbę 56 egzemplarzy, które zdobyły słynnych nabywców od Hollywood po Francuską Riwierę, w tym aktorów Jamesa Coburna, Petera Helma, Alaina Delona i Brigitte Bardot; piosenkarzy Johnny’ego Hallydaya i Nicholasa Reynoldsa; reżysera Rogera Vadima i Aga Khana. Był to być może najbardziej wydajny samochód otwarty swoich czasów i był trzymany w takim samym szacunku wtedy, jak samochody takie jak McLaren F1 będą dziesięciolecia później—najlepszy z najlepszych w swoich czasach.
  • PIERWSZY: 1795 GT
  • Numer podwozia 1795 GT był pierwszym z 56 wyprodukowanych SWB California Spiderów i został wyposażony w najbardziej pożądane cechy silnika o specyfikacji wyścigowej Tipo 168, który na stronie Foglio Montaggio Motore fabrycznych arkuszy budowy jest specjalnie oznaczony jako „Motore competizione”; zakryte reflektory; oraz fabryczny zdejmowany hardtop. Dodatkowo, układ deski rozdzielczej jest uważany za unikalny. Początkowo wykończony w kolorze Grigio z czerwoną skórzaną tapicerką, został wystawiony przez Ferrari na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1960 roku. Następnie wrócił do Maranello i został wyposażony w czarną tapicerkę przed dostawą przez Sociéte Italauto z Lozanny do pierwszego właściciela, Johna Gordona Bennetta, brytyjskiego kierowcę wyścigowego, który mieszkał w Genewie.
  • John Gordon Bennett, znane nazwisko w najwyższych kręgach amerykańskich wyścigów na wschodnim wybrzeżu, wcześniej z powodzeniem startował w wyścigach SCCA i często współprowadził potężniejsze maszyny, najczęściej dla Briggsa Cunninghama; prowadził Cunninghama C4-R w Le Mans w 1954 roku, a później jego Maserati 300 S i Jaguara D-Type w licznych amerykańskich wyścigach. Rzeczywiście, był idealnym pierwszym właścicielem oryginalnego 250 GT SWB California Spider, jak można sobie wyobrazić. Notatki historyka Ferrari, Marcela Massiniego, potwierdzają, że 1795 GT rzeczywiście spędził trochę czasu na torze, chociaż nie w wyścigach; został prowadzony w Scuderia Hanseat International Sports Car Driving School na Nürburgringu, albo przez Jivko Stoikovitcha, albo przez Rolanda Marmouda, pod koniec września 1960 roku.
  • W 1963 roku samochód trafił przez Atlantyk i został zakupiony przez Boba Grossmana z Nyack w stanie Nowy Jork, płodnego kierowcę i dealera Ferrari w tamtym okresie. Grossman sprzedał 1795 GT Chandlerowi Kibbee, starszemu menedżerowi w Philip Morris, który trzymał go na swojej posesji w Sheridan w Wyoming, początkowo nosząc nowojorskie żółte tablice rejestracyjne „CK 65”, a potem „CK 68”. Pan Kibbee był długoterminowym opiekunem specjalnego Ferrari, utrzymując go do 1978 roku, kiedy został kupiony przez Michaela Alessandro z Pasadeny w Kalifornii. Pan Alessandro miał własną specjalną tablicę rejestracyjną dla samochodu – „1ST SWB”. W takiej konfiguracji był częstym widokiem na West Coast concours przez następne 25 lat w jego posiadaniu, wielokrotnie pojawiając się na konkursie d’elegance na Rodeo Drive, na Concorso Italiano w Monterey i na różnych spotkaniach Ferrari Club of America i funkcjach entuzjastów. Był także wystawiony jako część wystawy 50-lecia Ferrari w Petersen Automotive Museum w 1997 roku i pojawił się w artykule Kena Grossa w wrześniowym wydaniu magazynu Playboy z 2005 roku.
  • W 2008 roku samochód został sprzedany obecnemu właścicielowi, tworząc początkowe jądro tego, co ostatecznie stało się uznaną i wybitną kolekcją młodego prywatnego kolekcjonera. Chociaż doskonale wykończony i okazjonalnie wystawiany na wydarzeniach, w tym na Retro Classic Stuttgart w 2009 roku i Techno Classica Essen w 2010 roku, głównym celem samochodu było używanie go zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, a właściciel regularnie i ekscytująco nim jeździł, zamiast trzymać go jako eksponat. Rzeczywiście, można go było zobaczyć w paddocku podczas Ferrari Racing Days na Nürburgringu w 2008 roku i na Le Mans Classic w 2014 roku.
  • Model SWB California Spider jest jednym z niewielu klasycznych modeli Ferrari, które z powodzeniem przyciągają zainteresowanie wielu pokoleń. Dzięki ponadczasowemu pięknu, oszałamiającemu nadwoziu zaprojektowanemu przez Scagliettiego, generuje on zachwyt i podziw nawet u nowych entuzjastów motoryzacji. Kiedy jakikolwiek miłośnik samochodów usłyszy po raz pierwszy ikoniczny silnik V-12 Tipo 168, natychmiast zapragnie posiąść taki egzemplarz, jeśli tylko będzie to w jego zasięgu.
  • W swojej długiej historii, 1795 GT miał najbardziej niezwykłe i prestiżowe życie jako pierwszy egzemplarz jednego z najbardziej legendarnych modeli Ferrari. Zrodzony z korzeni wyścigowych, 1795 GT jest jednym z nielicznych przykładów modelu SWB California Spider—być może nawet jednym z trzech—który został fabrycznie wyposażony przez Ferrari w „Motore competizione”, czyli silnik wyścigowy, wraz z wieloma najlepszymi cechami, takimi jak zakryte reflektory i ikoniczny fabryczny hardtop, co sprawia, że jego specyfikacja jest porównywalna z niektórymi słynnymi modelami wyścigowymi. Ponadto, jako fabryczny samochód pokazowy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, jednym z najważniejszych wydarzeń europejskich, 1795 GT miał zaledwie pięciu troskliwych właścicieli—i tylko trzech z nich w ciągu ostatnich 60 lat swojego życia. Te imponujące atrybuty bez wątpienia czynią ten samochód wyjątkowym dla każdego konesera.

porsche 550 spyder

Porsche 550 Spyder: Wyjątkowy egzemplarz z bogatą historią wyścigową

Drugi od końca wyprodukowany egzemplarz modelu 550, z dodatkowymi wzmocnieniami podwozia

  • Specjalnie zbudowany dla legendarnego importera z Zachodniego Wybrzeża, Johna von Neumanna
  • Znana historia wyścigowa z kierowcą Richie Gintherem
  • Pięknie odrestaurowany, przywrócony do oryginalnej kolorystyki, w doskonałym stanie technicznym
  • Kwalifikujący się do najważniejszych imprez motoryzacyjnych i konkursów elegancji na całym świecie
  • Znaczący egzemplarz jednego z najważniejszych modeli wyścigowych Porsche

Historia modelu 550 Spyder Porsche 550 Spyder, pierwszy model marki stworzony specjalnie do wyścigów, zdobył sławę dzięki swojej lekkości, zwrotności i sukcesom w międzynarodowych zawodach, takich jak Le Mans i Mille Miglia. Wyprodukowano tylko 90 egzemplarzy z nadwoziem Wendler w latach 1953-1956.

Chassis 550-0089 Numer podwozia 550-0089, drugi od końca produkcyjny egzemplarz, został specjalnie zbudowany dla Johna von Neumanna. Samochód ten miał unikalne cechy, takie jak dodatkowe wloty powietrza dla lepszego chłodzenia silnika. Z sukcesami ścigał się nim Richie Ginther, zajmując m.in. 3. miejsce w Palm Springs i 4. miejsce w klasie na festiwalu Cotati Rose.

Dalsze losy Po sprzedaży przez von Neumanna, samochód trafił do Jacka Westa, który ścigał się nim z sukcesami w licznych zawodach. Następnie pojazd przeszedł przez ręce kilku właścicieli, zanim trafił do Herberta Handlbauera w Niemczech, gdzie został kompletnie odrestaurowany. Od 2006 roku znajdował się w znanej holenderskiej kolekcji Alberta Westermana, uczestnicząc regularnie w historycznych wydarzeniach, takich jak Mille Miglia Storica.

Obecny stan Samochód został dodatkowo odrestaurowany przez specjalistów z Road Scholars, z odbudową tylnej części nadwozia do konfiguracji z 1956 roku. Zachowuje oryginalną skrzynię biegów i jest w doskonałym stanie technicznym, gotowy do uczestnictwa w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Dokumentacja obejmuje kartę tożsamości FIVA i zdjęcia z renowacji.


2006 McLaren-Mercedes MP4-21 Formula 1

McLaren-Mercedes MP4-21 Formuły 1: Historyczna i Rzadka Okazja

Kluczowe Cechy:

  • Jeden z pierwszych samochodów F1 testowanych przez 21-letniego Lewisa Hamiltona w 2006 roku
  • Prowadzony przez Juana Pablo Montoyę w pierwszych trzech wyścigach sezonu 2006
  • Zaprojektowany pod kierunkiem Adriana Neweya w jego ostatnim sezonie z McLaren-Mercedes
  • Pierwszy model McLaren zasilany silnikiem Mercedes-Benz FO108S 2.4-litrowy V-8, produkującym 750 KM
  • Całkowicie odrestaurowany w 2019 roku przez McLaren Racing Heritage i posiadający Certyfikat Autentyczności McLaren

Historia i Specyfikacje: MP4-21, wprowadzony w 2006 roku, cechował się przeprojektowanym podwoziem i pakietem aerodynamicznym oraz nowym silnikiem V-8, co pozwoliło na bardziej kompaktowe tylne zawieszenie. Ten model oznaczał koniec pewnej ery, będąc ostatnim samochodem zaprojektowanym pod kierunkiem Adriana Neweya przed jego przejściem do Red Bull Racing. Był także pierwszym samochodem testowanym przez przyszłego siedmiokrotnego mistrza świata Lewisa Hamiltona.

Podwozie 21A-03:

  • Ścigał się nim Juan Pablo Montoya w Bahrajnie, Malezji i Australii w 2006 roku
  • Znaczące osiągnięcia to 5. miejsce w Bahrajnie i 4. miejsce w Malezji
  • Używany jako samochód rezerwowy na Grand Prix Monako
  • Testowany przez Lewisa Hamiltona pod koniec 2006 roku, co oznaczało jego debiut w F1

Restauracja i Obecny Stan: Samochód został w pełni odrestaurowany w 2019 roku przez McLaren Racing Heritage, zachowując oryginalny silnik, skrzynię biegów i kluczowe komponenty. Jest w doskonałym stanie technicznym i gotowy do pokazów na torze lub wyścigów historycznych.

Znaczenie:

  • Jeden z niewielu samochodów F1 prowadzonych przez Lewisa Hamiltona dostępnych poza kolekcjami fabrycznymi
  • Rzadka okazja do posiadania kawałka historii F1 związanego zarówno z Hamiltonem, jak i Montoyą
  • Kwalifikujący się do najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych i konkursów elegancji na całym świecie

Ten MP4-21 reprezentuje unikalną szansę na nabycie historycznie znaczącego i w pełni funkcjonalnego samochodu Formuły 1, oferując ogromny potencjał i ekscytację dla swojego przyszłego właściciela.


1985 Porsche 959 'Vorserie’

Porsche 959 V-Series Prototype: Niezwykła Historia i Pochodzenie

Niesamowity przykład przełomowego superauta Porsche

  • Jeden z pięciu ocalałych prototypów serii V 959.
  • Pierwszy zarejestrowany na Ferdinanda Piëcha i użytkowany przez niego do 1987 roku.
  • Jedyny egzemplarz przedprodukcyjny szczegółowo udokumentowany i sfotografowany przez fabrycznego kierowcę testowego, Dietera Röscheisena.
  • Testowany na torach Ehra-Lessien, Nardo, Nürburgring, Contidrome i na długich trasach po Europie.
  • Opisany w książce „Porsche 959” autorstwa Jürgena Lewandowskiego, z pełną historią własności od nowości; wyjątkowy egzemplarz Porsche o fascynującym pochodzeniu.

Debiut i Przełom Po debiucie w 1985 roku, Porsche 959 zrewolucjonizował rynek superaut, oferując niezrównane osiągi i innowacyjne technologie. Charakterystyczny styl, niesamowite osiągi i zaawansowane technologicznie rozwiązania uczyniły go „samochodem plakatowym” dla całego pokolenia entuzjastów motoryzacji.

Technologiczne Nowinki Pod przewodnictwem Helmutha Botta i Manfreda Bantle, zespół inżynierów Porsche miał swobodę tworzenia najnowocześniejszego superauta. Wykorzystano zaawansowane technologie, takie jak sekwencyjne turbodoładowanie, regulowane zawieszenie, inteligentny napęd na cztery koła, panele karoserii z kevlaru i lekkie felgi z magnezu, ustanawiając nowe standardy w rozwoju superaut.

Początki i Własność Ferdinand Piëch, wnuk Ferdinanda Porsche, szybko zaakceptował model 959, przekonując Botta do zabezpieczenia prototypu serii V dla siebie. W 1985 roku Bott wybrał 29 podwozi 930 Turbo do konwersji na prototypy 959, oznaczone jako serie F-, N- i V-, każda z unikalnymi specyfikacjami. Prototypy serii V były najbliższe modelowi produkcyjnemu. Tylko prawdziwi znawcy Porsche mogli dostrzec subtelne różnice między standardowym 959 a ocalałymi egzemplarzami serii V.

Podwozie V5KOM Podwozie V5KOM, piąty z siedmiu prototypów serii V, było używane do testów podwozia, zawieszenia i kontroli trakcji do 5 marca 1986 roku, po czym Piëch przejął ten egzemplarz jako swój prywatny pojazd. V5 był pierwotnie wykończony w kolorze Grand Prix White z wnętrzem z ciemnoszarej tkaniny i unikalnymi cechami, takimi jak pojedyncze lusterko boczne i zamykany na maskę wlew paliwa.

Testy i Dokumentacja Podczas intensywnych testów V5 został dokładnie udokumentowany przez Dietera Röscheisena, fabrycznego kierowcę testowego 959. V5 był ostatnim prototypem serii V, którym jeździł Röscheisen, i jedynym, który szczegółowo sfotografował. Zdjęcia te zostały opublikowane w książce Jürgena Lewandowskiego „Porsche 959”.

Dalsza Historia Po zakończeniu testów, Bott przekazał V5 Piëchowi, który używał go jako swojego prywatnego pojazdu do 1987 roku, kiedy sprzedał go swojemu przyjacielowi, szefowi kuchni Hasi Unterbergerowi. Kolejnymi właścicielami byli m.in. znany fotograf motoryzacyjny Rene Staud, który zamienił wnętrze z tkaniny na skórzane. V5 przeszedł przez ręce kilku wybitnych europejskich kolekcjonerów, zanim w 2021 roku trafił do obecnego właściciela, zarejestrowany w Monachium jako „PW 493 H” z przebiegiem 77,479 km.

1991 Isdera Imperator 108i Series 2

Isdera Imperator 108i Serii 2 to prawdziwa perełka motoryzacji. Wyprodukowany w ograniczonej liczbie, bo tylko 13 egzemplarzy, ten model zachwyca swoim uderzającym klinowym designem i potężnym silnikiem V8 od Mercedesa-Benz. Zaledwie 1,912 km na liczniku świadczy o jego doskonałym stanie.

Historia Isdera zaczyna się od Eberharda Schulza, który po odejściu z Porsche założył własną firmę. Model Imperator 108i wprowadzono w 1984 roku, bazując na wcześniejszym projekcie CW311. Wszystkie egzemplarze charakteryzują się ramą z rur stalowych i nadwoziem z włókna szklanego oraz charakterystycznymi drzwiami gullwing.

Ten konkretny egzemplarz został dostarczony jako nowy do Japonii, gdzie zaskakująco zbudowano go z kierownicą po lewej stronie. Posiada elegancki srebrny lakier i bogate czarne skórzane wnętrze. Napędzany jest 32-zaworowym silnikiem V8 o mocy około 300 koni mechanicznych, połączonym z pięciobiegową manualną skrzynią ZF.

W 2016 roku samochód trafił do Wielkiej Brytanii, a następnie do Niemiec, gdzie przeszedł częściową renowację. Obecnie znajduje się w kolekcji obecnego właściciela, a ostatnie prace serwisowe obejmowały system chłodzenia, klimatyzację i hamulce.

Isdera Imperator 108i Serii 2 to rzadki i niezwykle pożądany model, który na pewno będzie gwiazdą każdego pokazu samochodowego. Jego niepowtarzalny design, mocny silnik i niezwykła rzadkość czynią go marzeniem każdego kolekcjonera.


Przeczytaj inne artykuły