2020s Made in italy Supersamochody Testy

Recenzja: Ferrari 812 Superfast

F12 to jeden z najwybitniejszych samochodów sportowych z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła. Ferrari postanowiło go zastąpić 812 Superfast, który ma jeszcze większą moc (789 KM) i nowoczesny silnik V12.

Ferrari 812 Superfast

Nowe osiągi i technologie Ferrari 812 Superfast

Superfast jest wyposażony w nowy silnik V12 o pojemności 6.5 litra, który dzięki licznych ulepszeniom produkuje 789 KM i 529 Nm. Jego osiągi są zdumiewające: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2.9 sekundy, a prędkość maksymalna to 340 km/h. Auto jest o 60 kg lżejsze od F12, co przekłada się na znaczny wzrost wydajności.

Ferrari 812 Superfast

Innowacje technologiczne Ferrari 812 Superfast

Nowoczesne technologie w 812 obejmują elektroniczny układ kierowniczy, system czterech kół skrętnych oraz nową wersję systemu kontroli poślizgu. Z przodu znajduje się nowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, a z tyłu – elektroniczny dyferencjał. W zakresie aerodynamiki, auto ma aktywne skrzydło tylne i pasywne klapy aerodynamiczne.

Wrażenia z jazdy Ferrari 812 Superfast

812 Superfast zapewnia niezwykle emocjonującą jazdę. Silnik V12 oferuje fenomenalne brzmienie, a przyspieszenie jest oszałamiające. Auto jest także bardzo zwrotne i zapewnia doskonałą przyczepność, nawet na nierównych drogach. Jedynym minusem może być nadwrażliwość układu kierowniczego, która wymaga chwili przyzwyczajenia.

Ferrari 812 Superfast

Ceny i konkurencja

Z ceną 1 270 000 Złoty, 812 Superfast może wydawać się dobrą inwestycją, choć warto pamiętać, że może nie zyskać na wartości. W tej klasie głównym rywalem jest Lamborghini Aventador S, który jest droższy, ale oferuje mniej mocy. Ford GT, choć droższy, nie dorównuje osiągom 812 Superfast. Obecnie 812 Superfast wydaje się być w swojej klasie nieporównywalne.

Ferrari 812 Superfast wnętrze

Podsumowanie

812 Superfast to wyjątkowy samochód, który łączy imponującą moc, nowoczesne technologie i niezwykłe wrażenia z jazdy. Choć jego wygląd nie dorównuje już F12, to wciąż pozostaje jednym z najlepszych sportowych aut dostępnych na rynku.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.