2020s Made in germany Supersamochody

RUF Rodeo – 610 KM, gotowe na każdy teren!

RUF wchodzi na wyżyny motoryzacyjnej fantazji, prezentując Rodeo – terenowego potwora na karbonowej ramie.

Z Koncepcji do Produkcji

Pierwsza wersja Rodeo była tylko koncepcją, zaprezentowaną jeszcze przed pandemią. Teraz stała się rzeczywistością i została oficjalnie zaprezentowana na Monterey Car Week w Kalifornii. Szef RUF-a, Alois Ruf Jr, wyznał, że inspiracją do stworzenia Rodeo była amerykańska dzicz. Chciał stworzyć coś, co będzie nie tylko piękne, ale i zabawne w prowadzeniu. I tak powstał Rodeo – z sercem w postaci 3,6-litrowego silnika typu flat-six.

Potężne Serce i Niezawodność RUF Rodeo

Silnik o pojemności 3,6 litra, chłodzony wodą, z aluminiowymi głowicami i blokiem, dostarcza 610 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Rodeo ma 3,6-litrowy silnik typu flat-six, chłodzony wodą, z aluminiowymi głowicami i blokiem. Jego moc to 610 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Cała ta moc trafia na wszystkie cztery koła przez 6-biegową manualną skrzynię oraz mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu na obu osiach. Maksymalna prędkość? 250 km/h.

RUF Rodeo

Konstrukcja Gotowa na Wyzwania- RUF Rodeo

Rodeo zostało zbudowane na karbonowym monokoku z ramami pomocniczymi i panelami nadwozia z włókna węglowego. Całość osadzona na 18-calowych, lekkich felgach z oponami Goodyear przystosowanymi do jazdy terenowej. Zawieszenie typu pushrod z aktywnymi amortyzatorami zwiększa prześwit o 24 cm, idealne do walki z nierównościami terenu.

Wnętrze RUF Rodeo

W środku znajdziemy lekkie kubełkowe fotele, sportową kierownicę oraz tapicerkę z połączenia skóry i Alcantary. Na pokładzie nie brakuje też luksusów jak klimatyzacja, system ABS, kontrola trakcji, a także imponujące hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu.

RUF Rodeo

Hołd dla Amerykańskiego Zachodu

Alois Ruf Jr. podkreśla, że Rodeo to hołd dla piękna amerykańskiego Zachodu. „Chcieliśmy stworzyć samochód, który budzi nostalgię, ale jednocześnie wykorzystuje nowoczesne technologie, pozwalające na jazdę w każdym terenie. I najważniejsze – chcieliśmy, żeby to była czysta frajda.”

No cóż, jazda pełnym gazem po terenowym torze na pewno brzmi jak świetna zabawa!

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.