Ten Rotary-Swapped McLaren P1 GTR Drift Car to czyste szaleństwo na najwyższym poziomie. „Mad Mike” Whiddett, znany z miłości do silników rotacyjnych, we współpracy z ekipą Lanzante, stworzył MadMac Mclaren P1 GTR– hiperauto o mocy 1,000 KM.
Zanim zaczniesz krytykować wymianę silnika w P1, warto zaznaczyć, że to nie jest klasyczny McLaren P1. Lanzante zbudowało ten pojazd na bazie podwozia McLarena 650S GT3, dodając do niego własne panele nadwozia inspirowane P1 GTR. Do finalnego projektu swoje trzy grosze dołożył także Rocket Bunny, znany z szerokich zestawów nadwoziowych. Efekt? P1 wyglądający jak samochód wyścigowy, który zamiast przyklejać się do asfaltu, driftuje po nim.
MadMac Mclaren P1 GTR napędza trójrotorowy silnik 20B z turbosprężarką, zbudowany przez ekipę MadLab. Ta 2,0-litrowa jednostka, zarządzana przez ECU Haltech, przekazuje 1,000 KM na tylne koła przez sześciobiegową skrzynię sekwencyjną.
Projekt, od koncepcji do debiutu na Goodwood, zajął zaledwie 100 dni. Jak mówi Whiddett, MadMac to największe wyzwanie, jakie sobie postawił, a jego prezentacja na Goodwood to moment, na który czekał cały rok.