2020s hypercars Made in Uk Nowości

Pierwszy rzut oka na Aston Martin Valhalla

Wyciekły nagrania z testów nowego Aston Martin Valhalla, które pokazują ten hipersamochód w akcji na torze. Co wiemy o tym nadchodzącym potworze?

Aston Martin Valhalla

Valhalla: 998 KM i Gotowość na Tor

Aston Martin podgrzewa atmosferę, prezentując nowe zdjęcia swojego nadchodzącego hipersamochodu – Valhalli – podczas testów na torze Stowe w Silverstone. Nawet w kamuflażu wygląda oszałamiająco, prawda?

Formuła 1 w Cywilnym Samochodzie

Valhalla inspiruje się technologią Formuły 1. Konstruktorzy zastosowali specjalnie zaprojektowany kadłub z włókna węglowego, a pozycja siedzenia nawiązuje do bolidu AMR23 F1. Zaawansowana aerodynamika, w tym tunele Venturi, tylne skrzydło i ogromny dyfuzor, generują 600 kg docisku przy prędkości 241 km/h.

Aston Martin Valhalla

Potężny Silnik i Niezwykłe Osiągi Aston Martin Valhalla

Pod maską Valhalli kryje się płaski, 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem od AMG, który generuje ponad 800 KM. Dwa silniki elektryczne na przedniej osi dopełniają dzieła, dając łącznie 998 KM i napęd na cztery koła. Valhalla przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.

Wyrafinowana Technologia i Zawieszenie Aston Martin Valhalla

Moc Valhalli przekazuje 8-biegowa skrzynia DCT, a na tylnej osi pracuje elektroniczny mechanizm różnicowy. Hamulce węglowo-ceramiczne i zawieszenie typu push rod z wewnętrznymi sprężynami i amortyzatorami redukują niesprężystą masę, co dodatkowo podnosi wydajność.

Aston Martin Valhalla

Valhalla na Horyzoncie

Aston Martin pokazał Valhallę po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2019 roku, ale 2024 rok ma być rokiem, w którym auto trafi do produkcji. Po sukcesie Valkyrie, teraz czas na Valhallę – i nie możemy się doczekać!

Aston Martin Valhalla

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.