2020s Made in germany Motorsport

Mercedes-AMG One pobił swój własny rekord na Nürburgringu o sześć sekund

Najszybszy seryjny samochód na „Ringu” wciąż trzyma koronę! Nowy czas to 6 minut i 29 sekund.

Mercedes-AMG One, czyli bestia o mocy 1049 KM, ponownie pokazał, kto rządzi na torze Nürburgring. Zespół AMG potwierdził, że ich hybrydowy hipersamochód pobił własny rekord z 2022 roku, bijąc go o ponad sześć sekund. To, co było szybkie, stało się jeszcze szybsze.

W 2022 roku Mercedes-AMG One uzyskał czas 6 minut i 35,183 sekund na liczącym 20,8 km torze. Teraz, z Maro Engelem za kierownicą, ten sam samochód zarejestrował nowy rekord – 6 minut i 29,090 sekund. Dla porównania, to o siedem sekund szybciej niż Porsche 911 GT2 RS Manthey, chociaż takie porównania przy tej prędkości tracą sens.

„Warunki dwa lata temu nie były idealne, część toru była lekko wilgotna,” powiedział Engel. „Wiedzieliśmy, że możemy więcej, i dzisiaj pokazaliśmy, na co stać AMG One.”

Tym razem pogoda sprzyjała – temperatura powietrza 15°C, toru 20°C, czyli warunki idealne na maksymalne wykorzystanie przyczepności. Engel włączył tryb „Race Plus”, który obniża zawieszenie, maksymalizuje aerodynamikę i uruchamia całą magię związaną z DRS i systemem hybrydowym.

Szef AMG, Michael Schiebe, nie krył dumy: „Od dwóch lat trzymamy rekord dla samochodów drogowych, ale w AMG zawsze chcemy przekraczać granice możliwości. I właśnie to znowu udowodniliśmy dzięki wyjątkowemu AMG One.”

Najszybszy na torze i wciąż głodny więcej – Mercedes-AMG One pokazuje, że kiedy myślisz, że osiągnąłeś szczyt, zawsze możesz wejść jeszcze wyżej.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.