Oto chyba moje ulubione GT3 w historii – Porsche 911 GT3 RS 4.0, bo ciężko o bardziej rasową bestię na drogi. W 2011 roku, na pożegnanie serii 997, Porsche zaprezentowało RS 4.0. Z czterolitrowym bokserem o mocy 500 KM i przyspieszeniem do setki w 3,9 sekundy, to auto definiuje pojęcie „torowa bestia”.
Porsche GT3 RS 4.0- Aerodynamika i masa
Aerodynamiczne „wąsy”, tylne skrzydło, klatka bezpieczeństwa, karbonowe fotele i oszczędności na każdym gramie. Całość waży tylko 1360 kg. Nawet dywaniki są odchudzone – bo po co niepotrzebny balast?
GT3 RS 4.0 – Wyścigowe Serce
Czterolitrowy silnik, inspirowany wyścigowym GT3 RSR, wyciąga 500 KM i maksymalnie 460 Nm. Specjalny system dodaje 35 Nm więcej, a lekkie koło zamachowe sprawia, że silnik kręci się z prędkością błyskawicy.
GT3 RS 4.0- Skrzynia biegów i hamulce
Sześciobiegowa manualna skrzynia, 19-calowe koła i ceramiczne tarcze to przepis na idealne prowadzenie i zatrzymanie. Możliwość podniesienia przedniej osi? Dla tych, którzy lubią wyzwania i wygodę.
Limitowana edycja gotowa na Tor
Z limitowaną do 600 sztuk edycją, GT3 RS 4.0 jest gotowe do walki na torze, ale legalne na drogach. A wynik na Nordschleife? 7 minut i 27 sekund – to mówi wszystko.