2010s Made in germany racing cars Supersamochody

Porsche GT3 RS 4.0 – Najmocniejszy wolnossący silnik Porsche

Oto chyba moje ulubione GT3 w historii – Porsche 911 GT3 RS 4.0, bo ciężko o bardziej rasową bestię na drogi. W 2011 roku, na pożegnanie serii 997, Porsche zaprezentowało RS 4.0. Z czterolitrowym bokserem o mocy 500 KM i przyspieszeniem do setki w 3,9 sekundy, to auto definiuje pojęcie „torowa bestia”.

Porsche GT3 RS 4.0- Aerodynamika i masa


Aerodynamiczne „wąsy”, tylne skrzydło, klatka bezpieczeństwa, karbonowe fotele i oszczędności na każdym gramie. Całość waży tylko 1360 kg. Nawet dywaniki są odchudzone – bo po co niepotrzebny balast?

GT3 RS 4.0 – Wyścigowe Serce


Czterolitrowy silnik, inspirowany wyścigowym GT3 RSR, wyciąga 500 KM i maksymalnie 460 Nm. Specjalny system dodaje 35 Nm więcej, a lekkie koło zamachowe sprawia, że silnik kręci się z prędkością błyskawicy.

GT3 RS 4.0- Skrzynia biegów i hamulce

Sześciobiegowa manualna skrzynia, 19-calowe koła i ceramiczne tarcze to przepis na idealne prowadzenie i zatrzymanie. Możliwość podniesienia przedniej osi? Dla tych, którzy lubią wyzwania i wygodę.

Limitowana edycja gotowa na Tor


Z limitowaną do 600 sztuk edycją, GT3 RS 4.0 jest gotowe do walki na torze, ale legalne na drogach. A wynik na Nordschleife? 7 minut i 27 sekund – to mówi wszystko.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.