2000s 2010s Made in italy Supersamochody

Ferrari 599 GTB I GTO– Klasyczna moc V12 z dzikością toru

To może nie być popularna opinia, ale osobiście o wiele bardziej wolę Ferrari 599 niż nowsze F12 czy 812 – dla mnie ten klasyk ma coś, czego brakuje tym nowoczesnym potworom.

Ferrari 599 GTB Fiorano – Moc i Prędkość bez Kompromisów


W 2006 roku Ferrari zaprezentowało 599, które z miejsca przyciągnęło uwagę fanów motoryzacji. Z 620 KM, 608 Nm i przyspieszeniem do setki w 3,6 sekundy, ten model ustawił poprzeczkę wysoko. Prędkość maksymalna? 333 km/h.

Agresywna stylizacja i aerodynamika w służbie prędkości



Stylistyka 599 GTB nawiązuje do większego 612 Scaglietti, ale jest bardziej agresywna. Spoilery, dyfuzory i wloty powietrza to nie tylko design, lecz także aerodynamika. Stabilizują one auto w zakrętach, poprawiając jego prowadzenie. Technologia F1 i zawieszenie z magnetoreologicznymi amortyzatorami działają automatycznie. Dzięki nim auto przewiduje poślizgi, reagując błyskawicznie na każdy manewr.

V12 Prosto z Enzo


Pod maską 599 GTB Fiorano znajdziemy potężny silnik V12, podobny do tego z Ferrari Enzo, ale „uspokojony” do 620 KM. Do tego skrzynia F1-SuperFast zmienia biegi w 100 milisekund, zapewniając maksymalną wydajność.

Ferrari 599 GTO – Jeszcze Więcej Mocy i Torowy Zew


Dla tych, którzy szukają czegoś bardziej ekstremalnego, GTO z 2010 roku to prawdziwa perełka. 670 KM, sprint do setki w 3,35 sekundy i prędkość maksymalna 335 km/h. Ta wersja wyciąga maksimum z 599, inspirując się wyścigowym 599XX.

Podsumowanie – 599 GTB i GTO: Droga do Perfekcji


599 GTB Fiorano to auto, które dostarcza najwyższe motoryzacyjne doznania. A wersja 599 GTO przenosi te wrażenia na torowy poziom, oferując moc, której nie da się zignorować – nawet na zwykłej drodze.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.