Porsche GT3 2024: Poznajcie nowego szefa… który wygląda prawie jak stary szef. Ale uwierz, chcesz mieć to Porsche w swoim garażu.
Porsche GT3 2024: 25 lat legendy
W 2024 roku Porsche świętuje 25-lecie modelu GT3, a wraz z nim dostajemy nową wersję tej bestii. Możesz wybrać między klasycznym GT3 a elegancką wersją GT3 Touring. Obie mają ten sam, dobrze znany, wolnossący, sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 4 litrów. Jak to w Porsche, są małe poprawki, ale to wszystko po to, by przejść surowsze normy emisji.



Porsche GT3 2024: Nowe pod maską, ale moc się nie zmienia
Moc zostaje na poziomie 503 KM, choć moment obrotowy spada z 470 Nm do 450 Nm. Ale nie martw się, to wciąż rakieta. Porsche twierdzi, że GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy (z PDK), a manual robi to w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 311 km/h (w manualu o 1 km/h więcej, bo czemu nie).



Skrzynie biegów są teraz o 8% krótsze, co oznacza więcej frajdy i szybsze zmiany biegów. Idealne na kręte drogi!
Porsche GT3 2024: Lepsza aerodynamika
Nowy dyfuzor z przodu, poprawione lotki i zmodyfikowane płetwy podwozia – wszystko to poprawia przepływ powietrza i zwiększa docisk. Mniejsza „pochyłość” auta sprawia, że docisk jest bardziej stabilny podczas hamowania, co dodaje pewności przy szybkich manewrach.

Wersja Touring? Bez tylnego skrzydła, jeśli preferujesz bardziej dyskretny styl. Możesz nawet dodać tylne siedzenia do GT3 Touring – pierwszy raz w historii tego modelu!
Lżejsze i szybsze
GT3 waży teraz 1 420 kg. Ale jeśli to za dużo, Porsche oferuje lżejsze aluminiowe felgi (oszczędzają 1,5 kg) i magnezowe felgi (oszczędzają 9 kg). Bateria jest także lżejsza.



A dla fanów toru – pakiet Weissach z karbonowymi stabilizatorami i drążkami. Albo pakiet Clubsport z klatką bezpieczeństwa, sześciopunktowymi pasami i gaśnicą. Dla elegancji wybierz Leichtbau, z lekkimi felgami i eleganckim emblematem.
Opinia mistrza
Walter Röhrl nie ma wątpliwości: „Na krętych drogach wyraźnie czuć, że kierowanie jest jeszcze lepsze. Auto reaguje spokojniej, a jednocześnie nie traci precyzji.” Jeśli Walter mówi, że jest dobrze, to jest naprawdę dobrze.
Ceny zaczynają się od €182,000. Za pakiet Weissach zapłacisz dodatkowe €22,500, a Leichtbau w wersji Touring to koszt €33,950.