Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

2020s Nowości

Jaguar zmienia logo… Nie wygląda to super


Jaguar zrobił krok, który nie pozostawia nikogo obojętnym – radykalny rebranding i nowa filozofia „Copy Nothing” wywołały lawinę komentarzy. Czy to powrót do korzeni, czy niepotrzebna zmiana?

Rebranding opiera się na idei „Exuberant Modernism”, co ma oznaczać odważne projekty i śmiałą kreatywność. Efekt? Kultowy, ryczący jaguar odchodzi na emeryturę, a w jego miejsce pojawia się nowe logo: symetryczne „J”, które można odczytać w obie strony. Do tego świeża paleta barw – żółć, czerwień i niebieski – mająca podkreślać nowoczesność marki.

„Jaguar powinien być kopią niczego” – mawiał założyciel marki, Sir William Lyons. CEO Gerry McGovern przekonuje, że nowa tożsamość ma oddać hołd tej wizji, tworząc Jaguara przyszłości – odważnego, kreatywnego i inspirującego dla nowego pokolenia.

Social media i sekcje komentarzy nie zostawiły na rebrandingu suchej nitki. Internauci pytają: „Dlaczego w reklamie nie ma ani jednego auta?”, „Po co zmieniać coś, co działało?”.

Na 2 grudnia zapowiedziano premierę koncepcyjnego projektu „Design Vision Concept” w trakcie Miami Art Week. Jaguar obiecuje, że będzie to dramatyczna i nieoczywista wizja tego, czym jest „Copy Nothing”. Czy marka faktycznie odzyska oryginalność i zyska uznanie nowego pokolenia? Przekonamy się już wkrótce.

Twoja opinia? Czy Jaguar idzie w dobrym kierunku, czy błądzi?


O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.