Po 26 latach nieobecności, niemiecki gigant motoryzacyjny Mercedes-AMG powraca na arenę wyścigów długodystansowych, tym razem z włoskim akcentem. Oficjalne ogłoszenie tej decyzji, przekazane jednocześnie przez producenta, ekipę Iron Lynx oraz organizatora FIA WEC, zelektryzowało środowisko sportów motorowych. Mercedes-AMG GT3 Evo zastąpi powstałą po odejściu Lamborghini lukę w stawce LMGT3. Za program odpowiadać będzie zespół Iron Lynx, który wcześniej współpracował z włoską marką.
Spekulacje i Rozwój Wydarzeń
Odejście Lamborghini i niepewna przyszłość zespołu Iron Lynx wywołały falę spekulacji w świecie wyścigów. Jeszcze dwa dni temu, w swoim artykule, przewidywałem, że Mercedes-AMG może zastąpić Lamborghini Huracána w stawce, choć przyszłość Iron Lynx wiązałem raczej z Porsche. Ostatecznie, część tych spekulacji się potwierdziła. Wiadomo już, że Iron Dames – jedna z ekip Iron Lynx – połączy siły z Manthey Racing, korzystając z Porsche 911 GT3.R.
Jednak ogłoszenie przejścia Iron Lynx pod skrzydła Mercedesa-AMG było niespodzianką. Włoska ekipa zmienia producenta po raz trzeci w ciągu trzech sezonów – od Porsche w 2023 roku, przez Lamborghini w 2024, aż po Mercedesa w 2025. To odważny ruch, który pokazuje determinację zespołu, by odnaleźć najlepszą możliwą konfigurację do rywalizacji na najwyższym poziomie.
Powrót Mercedesa-AMG po 26 Latach
Mercedes-AMG wraca na Le Mans po raz pierwszy od niesławnego wypadku prototypu CLR w 1999 roku, gdy samochód dosłownie odleciał podczas wyścigu. Mimo tej dramatycznej historii, marka ma na swoim koncie wiele sukcesów w wyścigach długodystansowych. Od zwycięstw w Le Mans z Sauberem, przez triumfy w FIA GT, aż po współczesne dominacje w różnych seriach wyścigowych.
AMG GT3 to wyjątkowy pojazd, który udowodnił swoją wartość na torze od momentu debiutu. Wyposażony w potężny 6,3-litrowy silnik V8, zapewnia doskonałą przyczepność i osiągi w trudnych warunkach. Technologicznie wyróżnia się na tle innych samochodów GT3, a jego design to idealne połączenie wyścigowej agresji i niemieckiej elegancji. Te cechy znajdują odzwierciedlenie w sukcesach, takich jak nieprzerwane, od 2017 zwycięstwa w legendarnym GP Macau.
Iron Lynx i Mercedes-AMG – Przepis na Sukces
Doświadczenie zespołu Iron Lynx w połączeniu z technologią i determinacją Mercedesa-AMG to potencjalnie wybuchowa mieszanka, która może przynieść spektakularne rezultaty. Iron Lynx, znane z profesjonalizmu i elastyczności, udowodniło, że potrafi dostosować się do różnych marek i wyciągać z nich maksimum możliwości.
Dodanie Mercedesa-AMG do stawki WEC wzbogaca już i tak napakowaną legendarnymi nazwami rywalizację. Kibice mogą spodziewać się jeszcze bardziej zaciętej walki w sezonie 2025. Już teraz emocje rosną w oczekiwaniu na start sezonu WEC, który rozpocznie się 28 lutego w Katarze.
FIA WEC 2025 – Nowa Era dla Wyścigów Długodystansowych
Powrót Mercedesa-AMG do WEC to jedna z najbardziej ekscytujących wiadomości w świecie motorsportu w ostatnim czasie. Współpraca z Iron Lynx, jednym z najbardziej dynamicznych zespołów, zwiastuje nowe rozdanie w wyścigach długodystansowych. Legendarne Le Mans, stawka pełna ikonicznych producentów i zapierające dech w piersiach pojedynki – to wszystko już na horyzoncie. Pozostaje tylko odliczać dni do początku nowego sezonu.
Zdjecia: Tymon Piszczek (shotsbytpp), Autogen, FIA WEC.