2020s

Rocketeer MX-5: Idealna interpretacja roadstera


Jeśli myślicie, że Mazda MX-5 osiągnęła swoje granice, to Rocketeer ma dla Was niespodziankę. Wzięli klasycznego roadstera, dodali mu 3-litrowe V6 stworzone przez Jaguara, Porsche i Cosworth, i stworzyli coś absolutnie wyjątkowego. Nie tylko odświeżyli formułę kultowego roadstera, ale udowodnili, że prawdziwa frajda z jazdy nie wymaga kosmicznych osiągów.

Esencja roadstera

Zamiast podążać za modą na ciężkie, przeładowane elektroniką samochody, Rocketeer wraca do korzeni. MX-5 napędzana ich V6 waży zaledwie 1000 kg, a jej 280 KM to idealne połączenie mocy i lekkości. Efekt? Auto, które jest absolutnie zwinne, intuicyjne i radośnie szybkie na każdej drodze.

Detale robią różnicę

Rocketeer oferuje pełną gamę personalizacji – od gotowych zestawów do samodzielnego montażu po całkowicie zbudowane na zamówienie restomody. Ich najbardziej ambitne projekty ważą mniej niż 850 kg i osiągają nawet 400 KM. To, co jednak najbardziej zachwyca, to nie moc czy liczby, ale sposób, w jaki auto komunikuje się z kierowcą – od drewnianej kierownicy po charakterystyczne brzmienie wolnossącego V6.

Cena marzeń

Chcesz taką Mazdę? Koszt zestawu startuje od około 6 tysięcy funtów, a gotowy projekt to wydatek od 20 tysięcy funtów w górę. Porównując to z cenami nowych samochodów czy innych restomodów, to wręcz okazja. A efekt? Roadster, który wygląda jak delikatnie dopieszczona MX-5, a prowadzi się jak marzenie każdego entuzjasty motoryzacji.

Rocketeer nie tylko przypomina, jak wspaniała może być jazda, ale redefiniuje, czym powinien być współczesny samochód sportowy.


O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.