W świecie supersamochodów przebieg miliona kilometrów brzmi jak bajka. A jednak – „La Nonna”, czyli „Babcia” w fabrycznym żargonie Pagani, udowadnia, że jest to możliwe.


Prototyp z historią
„La Nonna” to drugi prototyp Pagani Zonda, wyprodukowany w 1998 roku. Pierwotnie była to wersja Zonda C12 z 6-litrowym silnikiem V12 od Mercedesa-AMG o mocy 394 KM. Prędkość maksymalna? Imponujące 330 km/h. Ten egzemplarz przez lata służył jako platforma testowa dla inżynierów Pagani, przechodząc dziesiątki modyfikacji i pokonując setki tysięcy kilometrów, aby przetestować nowe technologie marki.



Milionowy przebieg i zasłużona emerytura
W 2013 roku, gdy zakończono prace nad Zondą, licznik „La Nonna” pokazywał ponad milion kilometrów. To wynik, który trudno spotkać w świecie supersamochodów. „Babcia” odeszła na zasłużoną emeryturę, a Pagani skoncentrowało się na jej następczyni – modelu Huayra.





Powrót do dawnej świetności
W 2015 roku, z okazji 60. urodzin założyciela marki Horacio Paganiego, firma postanowiła przywrócić „Babci” jej pierwotne kształty. Po niemal dwóch latach renowacji Zonda odzyskała swój klasyczny wygląd wersji C12, srebrny lakier i czerwone wnętrze, choć w środku znalazły się elementy inspirowane modelami Cinque.

