Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

2000s Supersamochody Testy

Recenzja: Lamborghini Murcielago LP640


Dzięki uprzejmości ECPS Group miałem niezwykłą okazję z bliska podziwiać kilka motoryzacyjnych perełek. Jedną z nich było Lamborghini Murcielago LP640 – auto, które odświeżyło definicję włoskiego supersamochodu.

Kiedy w 2006 roku Lamborghini zaprezentowało światu Murcielago LP640, od razu stało się jasne, że to nie tylko kosmetyczny lifting. Z zewnątrz samochód zyskał jeszcze bardziej agresywny wygląd: zmienione zderzaki, poszerzone wloty powietrza i nowe tylne lampy LED w kształcie pąków kwiatów. Do tego nowy dyfuzor i pojedyncza, centralnie umieszczona końcówka wydechu. W środku? Więcej miejsca, nowe fotele, odświeżony design deski rozdzielczej i – choć kto by tego używał – odtwarzacz DVD od Kenwooda.

Pod maską drzemie prawdziwy potwór – silnik V12 o pojemności 6,5 litra. Dzięki mocy 640 KM i 660 Nm momentu obrotowego, LP640 osiąga 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. To wszystko przy dźwiękach, które są niczym symfonia dla każdego fana motoryzacji.

Napęd na wszystkie koła i automatycznie otwierane wloty powietrza pozostały niezmienione. Natomiast elektronika sterująca silnikiem, zawieszeniem i aerodynamiką została całkowicie zmodernizowana. Opcje personalizacji wnętrza? Praktycznie nieograniczone, od karbonowych detali po szklane pokrywy silnika i ceramiczne hamulce.

Murcielago LP640 pokazało, jak Lamborghini potrafi tchnąć nowe życie w swoje modele, nie tracąc nic z ich brutalnego charakteru. Choć lata mijają, LP640 pozostaje ikoną, która przypomina, jak robi się supersamochody z prawdziwym pazurem.


O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.