Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

2020s hypercars Made in italy Nowości Prototypy

Czy Ferrari planuje wskrzeszenie F40?

Jeśli znajdujesz się w pobliżu grobu Enzo Ferrariego, radzimy oddalić się na bezpieczną odległość – nadchodzi powrót Ferrari F40, który mógłby go solidnie obrócić w grobie. Zgodnie z wiarygodnymi doniesieniami, Ferrari rozważa hołd w postaci zmodernizowanej wersji modelu F40, ostatniego auta podpisanego przez samego Enzo.

Ferrari Icona

Krążą plotki, że nowy model ma być trzecią odsłoną luksusowej serii „Icona” Ferrari, zaraz po Monzie SP1/SP2 i Daytonie SP3. Icona to wyjątkowy program celebrujący historię Ferrari poprzez nowoczesne reinterpretacje legendarnych modeli marki, wykorzystujące najnowsze materiały i technologie. Ferrari unika tu jednak słowa „retro” – to zakazane pojęcie w Maranello.

Limitowana produkcja, kosmiczne ceny i egzemplarze rozchodzące się wśród lojalnych klientów Ferrari. Monza i Daytona, odpowiednio 499 sztuk po 1,4 mln funtów oraz 599 sztuk po 1,7 mln funtów, to prawdziwe maszyny do drukowania pieniędzy. Nic dziwnego, że powrót F40 wydaje się atrakcyjny, choć ryzykowny. Purystyczni fani Ferrari mogą nie być zachwyceni.

Ferrari już wcześniej eksperymentowało z projektem inspirowanym F40. W 2018 roku pojawił się unikalny SP38 Deborah – zamówiony przez fana modelu F40. Egzemplarz posiadał niski spojler i wentylowaną osłonę silnika. Auto bazowało na 488 GTB i, mimo że było świetne, pozostawiało pewien niedosyt. Wówczas Ferrari najwyraźniej nie było jeszcze gotowe na pełne wykorzystanie dziedzictwa F40.

Ferrari F40: Pod maską

Tym razem spekuluje się, że nowy F40 nawiąże do oryginału poprzez kwadratowy przód oraz słynne wloty NACA na masce. Co pod maską? Możliwe, że bazą będzie platforma SF90 z potężnym 4,0-litrowym V8 twin-turbo o mocy około 786 KM, napędzającym wyłącznie tylne koła. Oczywiście, aby uchwycić autentyczne emocje F40, można się spodziewać, że turbosprężarki zostaną zaprogramowane tak, by dostarczać zastrzyk mocy w jednym gwałtownym uderzeniu przy 3,500 obr./min – idealnie do szalonych driftów.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.