Supersamochody Tuning

Czy to najlepszy projekt Nissan GT-R?


Oto dzieło australijskiego tunera Andrew Hannasona i jego zespołu z Legendary Garage, które powstawało przez trzy lata. Ten wyjątkowy Nissan GT-R R33 to prawdziwy miks najlepszych elementów kultowego modelu: unikalne podwozie N1, stylistyka 400R i 800-konny silnik RB26.

Podwozie N1, stanowiące bazę projektu, należy do rzadkości – wyprodukowano jedynie 87 sztuk. Modele te charakteryzowały się niższą wagą, brakiem ABS-u i silnikami przygotowanymi do wyścigów. Do tego dodano oryginalne zderzaki, progi, dyfuzor oraz maskę i tylny spoiler w stylu 400R. Całość pomalowano w klasyczny odcień „QM1 White”. Na felgach znalazły się pięcioramienne Rays Nismo LM1 GT1 z niebieskimi akcentami.

Silnik to oryginalny blok N1, ale poddany gruntownej modyfikacji. Wzmacniane wnętrzności, turbosprężarki od HKS, większy intercooler i tytanowe zawory to tylko część listy ulepszeń. Hannason skorzystał z części renomowanych marek, takich jak HKS i PRP, aby osiągnąć aż 800 KM. Choć dokładne osiągi nie zostały podane, z pewnością znacznie przewyższają standardowe R33, które osiągało „setkę” w 5,4 sekundy.

Kabina to podróż w przeszłość – oryginalne fotele, kierownica i dywaniki 400R tworzą wyjątkowy klimat. Pośrodku znajduje się klasyczna pięciobiegowa skrzynia manualna, która dodaje autu jeszcze więcej charakteru.

Ten wyjątkowy Nissan GT-R R33 trafi wkrótce na aukcję. Cena? Na razie nieznana, ale taki unikat z pewnością osiągnie wysoką wartość.


O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.