2020s Made in italy Nowości Supersamochody

Evoluto Ferrari 355: Analogowy hołd w cyfrowym świecie

W erze cyfrowych gadżetów Evoluto Ferrari 355 przypomina nam, jak powinno wyglądać prawdziwe, analogowe doświadczenie za kierownicą. Brytyjska firma, specjalizująca się w renowacji ikonicznych supersamochodów, modernizuje Ferrari F355, tworząc coś, co nazywa „Peak Analogue” – czyli czystą esencję jazdy bez cyfrowych rozpraszaczy.

Evoluto Ferrari 355: Nowe życie klasyka

Model 355 F1, pochodzący z lat 90., zyskuje nową duszę, zachowując jednocześnie swoją oryginalną naturę. Zmiany obejmują podwozie, nadwozie, wnętrze oraz jednostkę napędową. Dzięki specjalnej technologii wzmacniania karbonem, sztywność skrętna wzrasta o 23%, a masa pojazdu spada o ponad 500 kg w porównaniu do oryginału.

Evoluto Ferrari 355: Moc, która inspiruje

Pod maską nadal pracuje 3.5-litrowe V8, które po licznych modyfikacjach rozwija teraz imponujące 420 KM. W połączeniu z rewolucyjnym tytanowym układem wydechowym oraz nowym wałem napędowym, samochód zyskuje znacznie lepsze osiągi i prowadzenie.

Styl i indywidualizacja

Zmiany stylistyczne, takie jak nowe wloty powietrza i karbonowe elementy, nadają autu świeżości. Wnętrze? Każdy klient personalizuje je według swoich upodobań – od kolorystyki po wykończenia materiałowe. Wybór jest niemal nieograniczony, co czyni każde auto unikalnym dziełem.

Limitowana produkcja i warunki

Evoluto planuje wyprodukować jedynie 55 egzemplarzy tego odrodzonego klasyka. Warunek? Musisz już posiadać Ferrari F355, by wziąć udział w tej ekskluzywnej renowacji. Cena? Wszystko zależy od indywidualnych wymagań klienta, ale jedno jest pewne – to nie będzie tania zabawa.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.