Made in germany Nowości Supersamochody

Ferrari 296 GTB – Przyszłość w klasycznym opakowaniu

Ferrari 296 GTB to druga hybryda „plug in” marki ferrari. W tym przypadku posiada ona silnik V6 o genialnym brzmieniu, mający pojemność 3 litrów generujący 663 konię które wspomaga 167 konny silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 830 koni i 740 Nm. W odróżnieniu od pierwszego plug in’a ferrari, (SF90) 296 GTB moc przenosi tylko na tylną oś. 

Ferrari 296 GTB

Napęd Ferrari 296 GTB

Napęd przenoszony na tył wpłynął pozytywnie na prowadzenie oraz masę pojazdu. 296 waży o 100 kg mniej niż sf90, jest to zaledwie 1470 kg. Jak na hybrydę jest to genialnym wynikiem. Ferrari również zaskakuję tym jakie czasy osiąga ich model. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy. Większe wrażenie robi jednak przyśpieszenie do 200, wynosi ono 7,3 sekundy od zera. Model ten nie odstaję także na torze. Na Nordschleife wykręcił czas 6.58,70, który na ten moment daję mu tytuł najszybszego ferrari na Nordschleife, oraz pierwszego łamiącego barierę 7 minut. Prędkość maksymalna też nie jest mała. Testy pokazały że auto przekracza 350 km/h. Osiągi 296 są nie wyobrażalne jak na auto w tej klasie, ciężko o coś równie szybkiego na torze jak i prostej drodze w podobnej kwocie.

Wygląd Ferrari 296 GTB

Przechodząc do aspektów wizualnych. 296 GTB wyróżnia się na tle całej gamy. Posiada klasyczne linię, nie jest tak ostro narysowane jak sf90. Smukła oraz niska sylwetka w połączeniu z klasyczną linią nadaję mu nie powtarzalnego wyglądu na tle nowych super aut. Samochód nie posiada żadnego statycznego spoilera. Cała aerodynamika dzieję się pod spodem dzięki zastosowaniu kanałów, z tyłu auta wysuwa się delikatna lotka która ma za zadanie ustabilizować pojazd na zakrętach, oraz posłużyć za hamulec aerodynamiczny. 

Wnętrze Ferrari 296 GTB

Wnętrze to minimalizm. Ekran główny do korzystania z radia, usług po połączeniu telefonu, nawigacji oraz obrotomierza znajduję się przed oczami kierowcy i posiada wszystkie potrzebne danę. Jako opcja dostępny jest wyświetlacz dla pasażera na którym można wyświetlić prędkość, dane z nawigacji oraz inne funkcje. Kierownica to już klasycznie dla ferrari główne centrum dowodzenia. Możemy na niej wybierać z 4 trybów pracy napędu jakimi są edrive, hybrid, performance oraz Qualifying. 

Tryby jazdy

Najważniejsze w mojej opinii to performance oraz Qualifying. W ich przypadku silnik spalinowy działa bez przerwy. Tryb performance optymalizuję działanie silnika elektrycznego wraz z spalinowym w celu dobrych osiągów na wielu okrążeniach. Tryb Qualifying natomiast przekazuję pełną moc silnika spalinowego wraz z silnikiem elektrycznym w celu jak najlepszego czasu na przykładowo jednym okrążeniu. Na kierownicy znajduję się także „manettino” którym wybieramy z 5 poszczególnych trybów pracy (wet, sport, race, ct off, esc off) które wpływają na zawieszenia, kontrole trakcji, przekazywanie mocy, prace układu kierowniczego czy zmianę biegów.

Ferrari 296 GTB

Podsumowanie

Ferrari tworząc 296 GTB zrobiło kawał dobrej roboty. Stworzyli samochód spełniający wiele wymagań. 296 pojedziemy na tor, pobawimy się po krętych drogach, ale najważniejsze że jesteśmy w stanie przemierzać wiele kilometrów ponieważ jak na super auto jest bardzo komfortowe. Dzięki za dotrwanie do końca.

Fotografie producenta.