Luca di Montezemolo, przez prawie ćwierć wieku prezydent Ferrari, twierdził, że SUV-y nigdy nie będą częścią marki. Jednak odszedł w 2014 roku, a jego następcy przełamali tradycję, wprowadzając nowe wizje, w tym SUV-a- Ferrari Purosangue.
Powstanie Ferrari Purosangue
Plotki o SUV-ie Ferrari krążyły od lat, ponieważ Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Bentley i Rolls-Royce już dominowały w tej kategorii. W 2018 roku Ferrari oficjalnie zapowiedziało swojego SUV-a, a w 2022 roku pojawił się Purosangue – pierwszy czteroosobowy model Ferrari.
„Rasowy” SUV
„Purosangue” oznacza „czystej krwi”. Model napędza wolnossący V12, umieszczony między przednią osią a kabiną, bez turbosprężarek czy hybrydowych dodatków. Skrzynia biegów na tylnej osi zapewnia idealny rozkład masy 49/51.
Design i wnętrze Ferrari Purosangue
Purosangue, mierzący prawie pięć metrów długości, ma tylne drzwi otwierane przeciwnie do kierunku jazdy. Bagażnik o pojemności 473 litrów można powiększyć, składając tylne siedzenia. Wnętrze wyposażono w duże wyświetlacze, a także cztery indywidualne fotele obszyte Alcantarą z recyklingu, dodatkowo system nagłośnienia Burmester i czujnik jakości powietrza.
Moc i technologia Ferrari Purosangue
Silnik F140IA to 6,5-litrowe V12 o mocy 725 KM i momencie obrotowym 716 Nm. To najmocniejszy silnik wśród SUV-ów, przewyższający modele Aston Martin, Lamborghini, Porsche, Bentley i Rolls-Royce. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów z modeli SF90 Stradale i 296 GTB przenosi moc na wszystkie cztery koła przez system 4RM-S, z nowymi rozwiązaniami z SF90 Stradale i czterema kołami skrętnymi z 812 Competizione. Adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami Multimatic TASV, sterowane elektrycznie, eliminuje potrzebę tradycyjnych stabilizatorów.
Aerodynamika i konstrukcja
Nowa aluminiowa platforma i aerodynamiczne detale, takie jak niski nos, wloty powietrza, spoiler dachowy i dyfuzor, zmniejszają opory powietrza. Tylna szyba jest samoczyszcząca dzięki przemyślanemu kształtowi karoserii.
Wyjątkowe osiągi Ferrari Purosangue
Purosangue, mimo swojej masy, przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 310 km/h. Manettino na kierownicy oferuje różne tryby jazdy, w tym jazdę po śniegu i lodzie, ale bez trybu Race.