W 1985 światu ukazał się nowy samochód z Maranello – samochód który zapewnił sobie miejsce na kartach historii w dziedzinie motoryzacji. Chodzi tu oczywiście o legendę lat 80-tych czyli o Ferrari Testarossę!! Zapraszamy do zapoznania się z historią tego samochodu w dalszej części tekstu.
Testarossa napędzana jest 5 litrowym silnikiem, którego cylindry leżą naprzeciw siebie. Konstruktorzy z Maranello nie zdecydowali się na użycie turbosprężarki. Pomimo to auto te generuje 390KM i osiąga maksymalną prędkość 290 km/h.
Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie chłodnic bezpośrednio przed tylnymi kołami. W poprzednich modelach chłodnice znajdowały się z przodu na krawędzi nadwozia. Rozwiązanie te pozwala na znaczne zmniejszenie drogi jaką musi przebyć ciecz chłodnicza. Nie było to jednak jedyne ciekawe rozwiązanie znajdujące się w tym aucie. Włosi wykorzystali 4-zaworową technikę co pozwoliło znacznie skrócić czas równoczesnego otwarcia zaworu wydechowego i ssącego.
Inżynierowie pracujący nad Testarossą umieścili przednie i tylne koła niezależnie na podwójnych poprzecznych wahaczach. Warto dodać że tylne koła w tym Ferrari są szersze niż te przednie jest to o tyle niestandardowe iż takie rozwiązanie stosuje się w samochodach wyścigowych.
Nie sposób nie wspomnieć o wyglądzie Testarossy który jest niesamowicie aerodynamiczny. Charakterystyczne dla tego modelu są ogromne wloty powietrza znajdujące się po bokach. Nadwozie opracowała pracownia Pininfarina, którą zapewne doskonale znają fanatycy włoskiej motoryzacji. Zakłady Pininfariny jako jedyne we Włoszech miały do dyspozycji tunel aerodynamiczny. Konstruktorzy wzięli sobie za zadanie aby samochód mógł osiągać świetny docisk do nawierzchni przy każdej prędkości. O geniuszu zespołu pracującego nad tym autem świadczy fakt że cel ten zrealizowano bez potrzeby zakładania spoilerów.
Ten legendarny model doczekał się paru godnych modyfikacji. Weźmy na przykład Ferrari 512TR gdzie zwiększono moc do 420KM. Zmianom uległ również wygląd nadwozia poprzez zastosowanie nieco bardziej obłych kształtów. Ostatnia i najmocniejsza wersja testarossy to Ferrari 512M gdzie „M” oznacza po prostu Modificata.