2020s hypercars Supersamochody

Hennessey Venom F5-M Roadster

Oto najpotężniejsze auto na świecie z manualną skrzynią biegów – Hennessey Venom F5-M Roadster, 1843 KM czystej, ręcznie kontrolowanej mocy!

Hennessey Venom F5-M Roadster: Żywa Bestia z Ręczną Skrzynią

Hennessey postanowił podgrzać atmosferę: oto Venom F5-M, prawdziwa bestia, która – uwaga – ma ręczną skrzynię biegów! Wyobraźcie sobie, 1843 koni pod butem, a do tego trzeba zmieniać biegi samemu. Nie dla amatorów, prawda? Powstanie tylko 12 sztuk tego monstrum, które już dawno znalazły swoich właścicieli, zanim ktokolwiek wiedział, jak dokładnie będzie wyglądać.

Limitowane wersje Venoma – Ciąg dalszy szaleństwa

Hennessey od lat udoskonala Venoma F5, wypuszczając coraz bardziej ekstremalne wersje. Najpierw standardowy coupe, potem Roadster, potem edycje wyścigowe, a teraz mamy model F5-M dla fanów manualnej jazdy. Pod maską – a raczej za plecami – bije serce: podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 6,6 litra, gotowe wypluć 1843 KM i niemal 1620 Nm momentu obrotowego. Cała ta moc trafia na tylne koła przez ręczną sześciobiegówkę. Totalne szaleństwo? Absolutnie!

Hennessey Venom F5-M Roadster: Detale, które zawstydzą hypercary

To nie tylko liczby – F5-M wyróżnia się stylowym designem. Mamy tu płetwę ciągnącą się przez 140 cm wzdłuż komory silnika, kolory inspirowane kosmosem i unikalny środkowy panel, gdzie biegi wchodzą z charakterystycznym metalicznym kliknięciem. Ten samochód to nie tylko maszyna – to narzędzie do wyrywania asfaltu i zdobywania spojrzeń.

Hennessey Venom F5-M: Ekskluzywność na najwyższym poziomie

Hennessey nie spieszy się z produkcją – do tej pory na drogi trafiły tylko 24 sztuki Venoma F5 w różnych wersjach. Cena? 2,65 miliona dolarów, czyli jakieś 10 milionów złotych. Cała seria F5 nie przekroczy 99 egzemplarzy, co tylko podnosi kolekcjonerską wartość tej bestii.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.