Co otrzymamy, mieszając Agera RS, CC850 i Jesko? Oto rezultat: Koenigsegg Chimera, jednorazowy majstersztyk łączący nadwozie Agera RS, silnik z Jesko i „symulowaną” manualną skrzynię biegów z CC850, który jest hołdem Koenigsegga dla jego pierwszego modelu produkcyjnego.
Pomysłodawcą tego projektu jest Mohammed Ben Sulayem, prezydent FIA, który poprosił Christiana von Koenigsegga o dokonanie „przeszczepu serca” w jego własnym Agera RS, po tym jak zakochał się w sprytnej skrzyni biegów CC850 zaprezentowanej w 2022 roku.
Dlaczego nie kupić po prostu CC850 lub Jesko? Ponieważ Sulayem już ma zamówione oba te modele, a ekskluzywność jest kluczowa. Prawdziwe prawa do przechwałek nie są lepsze niż posiadanie jedynego na świecie Koenigsegga.
Silnik pochodzi z Jesko – 5,0-litrowe twin-turbo V8, które rezygnuje z koła zamachowego, dzięki czemu kręci się jak superbike na podtlenku azotu. Wlej standardowe paliwo 95-oktanowe, aby uzyskać 1,280 KM, lub użyj E85, aby osiągnąć pełne 1,600 KM. Ponieważ Agera jest mniejsza i lżejsza niż Jesko, całkowita masa samochodu jest o około 100 kg mniejsza.
Skrzynia biegów to w zasadzie ta sama 9-biegowa automatyczna, co w Jesko, ale dodatkowo wyposażona w sześciobiegowy manual, który dzięki czujnikom i siłownikom symuluje dokładne sprzężenie zwrotne prawdziwego manuala, oferując tryby manualne, pełny automat lub zmianę biegów za pomocą łopatek.
To wiele do przyswojenia, ale takie są zawsze samochody Koenigsegg.