Po zaledwie jednym sezonie rywalizacji w klasach Hypercar i LMGT3 z zespołem Iron Lynx,Lamborghini wycofuje się z WEC na 2025 rok.
Od kilku tygodni napięcie między Lamborghini a zespołem Iron Lynx – który współpracuje z PREMA przy wsparciu technicznym – stale rosło. Rezygnacja z udziału w Hypercarach była już oczekiwana, lecz nagłe wycofanie się z LMGT3 to nowa decyzja. Powodem są m.in. rozłamy między producentem a usługodawcą w WEC na 2024 rok.
Mimo tej decyzji model SC63, testowany niedawno w Bahrajnie, najpewniej pozostanie w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Na sezon zaplanowano start jednego auta w Michelin Endurance Cup. Możliwe rozszerzenie na pełen sezon może dodać drugie auto na wyścigi długodystansowe.
Iron Dames, zespół dotychczas startujący w klasie GTE AM, w 2025 roku przejdzie na Porsche we współpracy z Manthey w WEC. Jeśli Lamborghini faktycznie odda miejsce w WEC, w przyszłości może nie znaleźć już możliwości na powrót. Może to uniemożliwić debiut nowego Huracana GT3 w 2026 roku.
Decyzja Lamborghini otwiera drogę dla Mercedes-AMG. Ten planuje wejście do WEC w 2025 roku z parą AMG GT3 EVO w klasie LMGT3. Istnieje również możliwość, że Iron Lynx zmieni dostawcę na niemieckiego producenta.