Oto mój ulubiony JDM – Mazda RX-7 trzeciej generacji. Tak się składa, że SmaluCars udostępniło mi to auto na testy, więc dzisiaj sobie o nim pogadamy. BTW, jeśli chcecie się nim przejechać, skontaktujcie się ze SmaluCars na Instagramie.
Wyjątkowy Silnik Wankla
Sportowe samochody Mazdy od zawsze wyróżniały się dzięki nietypowemu silnikowi Wankla, opracowanemu na bazie patentów niemieckiego NSU przez Felixa Wankla. Ponadto, te jednostki napędowe są znane z ich unikalnej konstrukcji. Dodatkowo, silnik Wankla zapewnia wyjątkowe osiągi, co więcej, jego kompaktowa budowa umożliwia obniżenie środka ciężkości pojazdu.
Doskonałe Właściwości Jezdne Mazda RX-7
Trzecia generacja RX-7 charakteryzowała się nie tylko zaawansowaną technologią, ale także doskonałymi właściwościami jezdnymi. Mazda posadziła auto na podwoziu z centralną belką z aluminium i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół na podwójnych wahaczach. W rezultacie, pojazd oferuje wyjątkową stabilność i komfort jazdy. Co więcej, przedni silnik połączono z 5-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz mostem napędowym z tyłu.
Lekka Konstrukcja i Mocny Silnik Mazda RX-7
Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów masa pojazdu wynosiła jedynie 1270 kilogramów, co zapewniało idealny rozkład masy 50/50 między osiami. Ponadto, turbodoładowany silnik pozwalał na rozpędzenie się do setki w czasie ledwo przekraczającym pięć sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 250 km/h. W związku z tym, RX-7 jest jednym z najszybszych samochodów w swojej klasie.
Wersje i Wyposażenie Mazda RX-7
RX-7 była dostępna w różnych wersjach wyposażenia i poziomach dostrojenia silnika. Na przykład, w niektórych wersjach moc silnika dochodziła do 280 KM. Dodatkowo, na liście opcji znajdowały się m.in. 4-stopniowy automat, body kity, nowe felgi, wzmocnienia podwozia i nadwozia oraz kubełkowe fotele. Co więcej, najbardziej luksusowe wersje były oferowane pod marką ɛ̃fini, stworzoną przez Mazdę jako odpowiedź na Lexusa i Infiniti.
Niezapomniana Jazda
Jazda Mazdą RX-7 jest niesamowicie przyjemna i pełna frajdy. Chociaż egzemplarz, który prowadziłem, miał lekko zmodyfikowany wydech, dźwięk silnika jest wyśmienity, nawet w wersji fabrycznej. W rezultacie, to auto dostarcza wyjątkowych wrażeń za kierownicą, które trudno znaleźć w innych samochodach. Dlatego też, jazda nim jest prawdziwą przyjemnością.
Ikona Motoryzacji
Produkcję Mazda RX-7 zakończono w 2002 roku, po wyprodukowaniu ponad 68,5 tysiąca egzemplarzy. W efekcie, model ten stał się ikoną wśród tunerów, drifterów i zespołów wyścigowych. Ponadto, RX-7 pozostaje jednym z najbardziej unikalnych i cenionych samochodów sportowych w historii motoryzacji.