2020s hypercars Made in italy

Pagani Huayra R

Pagani Huayra R to samochód stworzony wyłącznie na tory wyścigowe, łączący zaawansowane technologie Pagani Automobili z inspiracją klasycznymi wyścigowkami, takimi jak Ferrari 330 P4, Ford GT40 i Porsche 917. Pojazd ten nie jest ograniczony przepisami wyścigowymi poza standardami bezpieczeństwa, co oznacza, że nie zobaczymy go w regularnych seriach wyścigowych.

Pagani Huayra R

Układ napędowy Pagani Huayra R

Pagani Huayra R napędza nowy, wolnossący silnik V12-R o pojemności prawie 6 litrów, opracowany we współpracy z HWA. Silnik generuje 850 KM przy 8250 obr./min i 750 Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalnie 9200 obr./min. Połączono go z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów, ważącą zaledwie 80 kg.

Pagani Huayra R

Aerodynamika

Projektując Huayrę R, Pagani skupiło się na osiągnięciu 1000 kg docisku aerodynamicznego przy prędkości 320 km/h. Samochód ma zaawansowaną aerodynamikę, obejmującą dyfuzory, ruchome płaty, lotki przed kołami, wlot powietrza na dachu i tylny spoiler. Zawieszenie wykonano z kutego aluminium, a regulowane amortyzatory współpracują z aktywną aerodynamiką.

Pagani Huayra R

Konstrukcja

Kadłub wykonano z włókien węglowych i tytanu (Carbo-Titanium HP62-G2), co zapewnia większą wytrzymałość niż wersje drogowe. Huayra R waży tylko 1050 kg i jest wyposażona w hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami, systemy bezpieczeństwa FIA oraz nowoczesne technologie, takie jak ABS i kontrola trakcji.

Ekskluzywność

Pagani wyprodukowało jedynie 30 egzemplarzy Huayra R, każdy w cenie 2,6 miliona euro plus podatki. Właściciele będą mogli uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach „Arte In Pista”, testując swoje możliwości na torach wyścigowych na całym świecie.

Pagani Huayra R

Podsumowanie

Pagani Huayra R to samochód, który stanowi prawdziwe arcydzieło inżynierii i designu. Dzięki zaawansowanej technologii, unikalnym rozwiązaniom aerodynamicznym oraz limitowanej produkcji, Huayra R jest jednym z najbardziej ekskluzywnych i pożądanych supersamochodów na świecie. To pojazd stworzony dla pasjonatów motoryzacji, którzy cenią sobie nie tylko ekstremalne osiągi, ale także unikalny charakter i ekskluzywność.

Kluczowe Cechy Pagani Huayra R

  • Silnik: Nowy wolnossący V12-R, 850 KM, 750 Nm
  • Skrzynia biegów: Sześciobiegowa, sekwencyjna, waży 80 kg
  • Aerodynamika: 1000 kg docisku przy 320 km/h, zaawansowane dyfuzory, ruchome płaty
  • Kadłub: Włókno węglowe i tytan, wytrzymałość większa o 16% na skręcanie i o 51% na zginanie
  • Masa: 1050 kg
  • Hamulce: Brembo, węglowo-ceramiczne tarcze
  • Produkcja: 30 egzemplarzy, 2,6 miliona euro plus podatki
  • Wydarzenia: „Arte In Pista” dla właścicieli

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.