Pagani Huayra R to samochód stworzony wyłącznie na tory wyścigowe, łączący zaawansowane technologie Pagani Automobili z inspiracją klasycznymi wyścigowkami, takimi jak Ferrari 330 P4, Ford GT40 i Porsche 917. Pojazd ten nie jest ograniczony przepisami wyścigowymi poza standardami bezpieczeństwa, co oznacza, że nie zobaczymy go w regularnych seriach wyścigowych.
Układ napędowy Pagani Huayra R
Pagani Huayra R napędza nowy, wolnossący silnik V12-R o pojemności prawie 6 litrów, opracowany we współpracy z HWA. Silnik generuje 850 KM przy 8250 obr./min i 750 Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalnie 9200 obr./min. Połączono go z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów, ważącą zaledwie 80 kg.
Aerodynamika
Projektując Huayrę R, Pagani skupiło się na osiągnięciu 1000 kg docisku aerodynamicznego przy prędkości 320 km/h. Samochód ma zaawansowaną aerodynamikę, obejmującą dyfuzory, ruchome płaty, lotki przed kołami, wlot powietrza na dachu i tylny spoiler. Zawieszenie wykonano z kutego aluminium, a regulowane amortyzatory współpracują z aktywną aerodynamiką.
Konstrukcja
Kadłub wykonano z włókien węglowych i tytanu (Carbo-Titanium HP62-G2), co zapewnia większą wytrzymałość niż wersje drogowe. Huayra R waży tylko 1050 kg i jest wyposażona w hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami, systemy bezpieczeństwa FIA oraz nowoczesne technologie, takie jak ABS i kontrola trakcji.
Ekskluzywność
Pagani wyprodukowało jedynie 30 egzemplarzy Huayra R, każdy w cenie 2,6 miliona euro plus podatki. Właściciele będą mogli uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach „Arte In Pista”, testując swoje możliwości na torach wyścigowych na całym świecie.
Podsumowanie
Pagani Huayra R to samochód, który stanowi prawdziwe arcydzieło inżynierii i designu. Dzięki zaawansowanej technologii, unikalnym rozwiązaniom aerodynamicznym oraz limitowanej produkcji, Huayra R jest jednym z najbardziej ekskluzywnych i pożądanych supersamochodów na świecie. To pojazd stworzony dla pasjonatów motoryzacji, którzy cenią sobie nie tylko ekstremalne osiągi, ale także unikalny charakter i ekskluzywność.
Kluczowe Cechy Pagani Huayra R
- Silnik: Nowy wolnossący V12-R, 850 KM, 750 Nm
- Skrzynia biegów: Sześciobiegowa, sekwencyjna, waży 80 kg
- Aerodynamika: 1000 kg docisku przy 320 km/h, zaawansowane dyfuzory, ruchome płaty
- Kadłub: Włókno węglowe i tytan, wytrzymałość większa o 16% na skręcanie i o 51% na zginanie
- Masa: 1050 kg
- Hamulce: Brembo, węglowo-ceramiczne tarcze
- Produkcja: 30 egzemplarzy, 2,6 miliona euro plus podatki
- Wydarzenia: „Arte In Pista” dla właścicieli