2020s hypercars Made in italy Nowości Supersamochody

Pagani Utopia Roadster

Na Monterey Car Week właśnie zaprezentowano Pagani Utopia Roadster – najnowsze wcielenie hipersamochodu od Pagani z potężnym silnikiem V12. Zaskakujące jest to, że mimo dodania opcji twardego i miękkiego dachu, masa samochodu pozostaje taka sama jak w wersji coupe. Wynosi ona 1280 kilogramów.

Pagani Utopia Roadster

Dach i wyposażenie Pagani Utopia Roadster

Twardy dach nie mieści się wewnątrz pojazdu, ale miękki można schować za siedzeniami. Dla osób ceniących luksus, Pagani oferuje zestaw walizek z włókna węglowego, wykończonych skórą. Walizki te idealnie pasują do specjalnych schowków obok silnika V12.

Pagani Utopia Roadster

Wnętrze i personalizacja Pagani Utopia Roadster

Wnętrze Roadstera otrzymało nowe dywaniki o fakturze przypominającej drewno z łodzi motorowej. Kluczyk ma teraz zaktualizowany design, który nawiązuje do sylwetki samochodu z otwartym dachem.

Pagani Utopia Roadster wnętrze

Utopia Roadster oferuje szeroką gamę opcji personalizacji, w tym pakiet Sport Pack, znany już z wersji coupe. Samochód pokazowy, prezentowany w kolorze Habanero Red z włóknem węglowym, korzysta z tego pakietu.

Pagani Utopia Roadster pedały

Silnik i technologia

Pod maską Utopii Roadster pracuje 6-litrowy silnik V12 od AMG, generujący 864 KM i 1100 Nm momentu obrotowego. Cała moc trafia na tylne koła poprzez siedmiobiegową skrzynię biegów Xtrac, dostępną w wersji automatycznej lub manualnej, wspomaganą przez elektroniczny mechanizm różnicowy.

Samochód wyposażono również w aktywne zawieszenie oraz system Pirelli Cyber Tyre. System ten przesyła informacje z opon do systemów kontroli stabilności i trakcji, współpracując z oponami Pirelli P Zero Corsa, Winter i Trofeo RS.

Pagani Utopia Roadster

Debiut i produkcja

Pagani Utopia Roadster zadebiutowała publicznie podczas Monterey Car Week. Produkcja zostanie ograniczona do 130 egzemplarzy. Cena startowa wynosi 3,1 miliona euro przed opodatkowaniem.

Pagani Utopia Roadster

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.