1960s 1970s Made in germany Supersamochody

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, Porsche 911 zdobyło uznanie dzięki wersjom coupe i targa. Skracanie dystansu między autami drogowymi a wyścigowymi osiągnęło szczyt wraz z premierą Porsche 911 Carrera RS 2.7 jesienią 1972 roku.

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Carrera RS: Początek Legendy

„Carrera” oznacza „wyścig” po hiszpańsku, a „RS” to skrót od niemieckiego „rennsport” – sport motorowy. RS 2.7 pozwoliła na homologację 911 do wyścigów GT, spełniając wymóg FIA produkcji minimum 400 egzemplarzy.

Rozwój Silników PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Pierwsze 911 miały silniki o pojemności do 2 litrów. W 1970 roku jednostki rozrosły się do 2.2 litrów, a później do 2.35 litrów. Carrera RS serii F otrzymała silnik o pojemności 2.7 litrów, uzyskanej poprzez zwiększenie średnicy cylindrów. Silnik ten, wywodzący się z 911 S, miał nowoczesne rozwiązania jak aluminiowe cylindry pokryte warstwą Nikasilu i mechaniczny wtrysk Boscha. Produkował 210 KM oraz 255 Nm momentu obrotowego.

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Warianty CARRERA RS 2.7

Carrera RS oferowano w dwóch wariantach: Touring/De Luxe, z pełnym wyposażeniem, oraz spartańskim Sport. Sport był lżejszy o 115 kg dzięki usunięciu tylnych siedzeń, części tapicerki i zastosowaniu lżejszych materiałów. Charakterystyczne dla modelu były boczne pasy z napisem „Carrera” i „kaczy ogon” – spoiler poprawiający docisk tylnej osi.

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Osiągi i Produkcja

Carrera RS 2.7 ważyła tylko 960 kg, a także rozpędzała się do 100 km/h w 5.8 sekundy oraz osiągała maksymalną prędkość 245 km/h. W związku z tym, wersja Touring była wolniejsza o pół sekundy. Co więcej, wymóg wyprodukowania 500 egzemplarzy został przekroczony, a ponadto liczba wyprodukowanych aut sięgnęła prawie 1600.

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7 silnik

Dziedzictwo PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7

Carrera RS 2.7 jest dziś jednym z najbardziej pożądanych modeli 911 przez kolekcjonerów, ponieważ druga generacja pojawiła się w 1974 roku z silnikiem powiększonym do 3 litrów o mocy 230 KM, co w rezultacie doprowadziło do powstania pierwszego 911 Turbo.

PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7 wnętrze

Legenda na Torze i Drodze

911 Carrera RS 2.7 nie tylko spełniło wymogi homologacji, ale również stało się legendą motoryzacji. W dodatku, łączyło doskonałe osiągi z wyjątkową konstrukcją, co sprawiało, że było idealne zarówno na tor, jak również na drogę.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.