Porsche w ubiegłym tygodniu ukazało lift generacji 992 tym samym wprowadzając kompletnie nowy układ napędowy dla modelu GTS. Nowy Porsche 911 GTS Hybrid jest mocniejszy o 61 koni od przed lifta za sprawą układu hybrydowego (Nie jest to natomiast PLUG IN) oraz innego silnika. 6 cylindrowy Bokser tym razem posiada pojemność 3.6 Litra względem 3.0 w przed lifcie, dodatkowo jest wspomagany silnikiem elektryczny.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem zainspirowanym z motorsportu jest napęd hybrydowy (T-hybrid). W prostym tłumaczeniu Porsche zastosowało elektryczną turbosprężarkę w której silnik elektryczny umieszczono między kołem kompresora a kołem turbiny, dzięki czemu uzyskujemy natychmiastowy przyrost ciśnienia doładowania niwelując nie pożądany efekt „turbodziury”. Porsche nie zwiększyło drastycznie masy. Samochód waży teraz 1595 kg (wariant RWD, AWD 1645 kg), jest to jedynie 50 kg więcej niż 992.
Wizualnie widać że jest to odświeżenie. Najbardziej rzuca się w oczy nowy grill z elementami aero ale typowy wygląd 911 dalej jest zachowany. Zmiany zaszły również w wnętrzu gdzie pozbyto się przełącznika imitującego kluczyk, zastępując go przyciskiem start/stop. Przez wielu ta decyzja została skrytykowane. Drugą kontrowersyjną zmianą we wnętrzu są zegary. Stały się one kompletnie cyfrowe gdzie w poprzedniku mieliśmy analogowy obrotomierz. Zegary mojej opinii dalej wyglądają dobrze, wolałbym klasyczne ale te nie są złe. Nie zrywają z klasycznym układem gdzie obrotomierz znajduję się na środku, wpasowując się w klimat auta. Poprawione zostało również zawieszenie oraz aktywna aerodynamika. Możliwe jest również domówienie Ceramicznego układu Hamulcowego, Skrętna tylna oś jest teraz w standardzie.
Jaki jest w takim razie Porsche 911 GTS Hybrid na tle całej gamy?
Porsche w końcu wyszczególniło model GTS. 992 była to jedynie trochę mocniejsza, lepiej wyposażona carrera S. Teraz różnica w mocy a przede wszystkim osiągach jest dużo bardziej znacząca. Inny silnik czy fakt opcji Ceramiki jak i lepszego aero również wyszczególniają GTS na tle serii Carrera.
GTS jest najszybszą na Nordschleife Carrerą przebijając przed lifta o 8.7 sekundy. Uzyskując czas 7:16.934. Osobiście uważam że GTS 992.2 to genialna odmiana nowej 911. Pokuszę się o stwierdzenie że dla mnie na tle całej gamy może i najlepsza. Nie jest to GT3 które jest kosmicznie precyzyjną maszyną na tor ale ma w sobie coś innego. GTS to auto którym pojedziesz w trasę czy pojeździsz po mieście w codziennym użytkowaniu. Posiada genialne wyposażenie. Kamery 360, adaptacyjny tempomat, świetnie audio, bardzo wygodne fotele z opcją grzania czy wentylacji oraz wiele więcej. Najważniejsze jednak że to dalej bardzo szybkie auto które genialnie pokonuję kręte drogi.
Właśnie ten model łączy cechy auta na co dzień z hobbystyczną jazdą po torze, w końcu biję na nim takie auta jak M4 CSL które jest najszybszym w całej gamie Bmw. Posiada w sobie to przez co wybrałbym je jeśli wiedziałbym że tor nie jest moim drugim domem, ale lubię czasami się na niego udać. Cenie sobie auto które sprawdza się dobrze na zakrętach, ma sportowego ducha, ale nie męczy na co dzień.
Jest to genialne uzupełnienie całej gamy. Od siebie dodam że jeśli decydowałbym się na GTS, skusiłbym się na wersje RWD ze względu na lepsze prowadzenie i niższą masę, przez to że silnik znajduję się z tyłu samochód posiada genialną trakcję a w zimę na dobrej oponie nie powinien sprawiać trudności.
Fotografie Producenta.