Gdy Porsche świętuje, robi to z rozmachem. 911 S/T to hołd dla 60 lat historii modelu, najlżejsze i najbardziej purystyczne 911 generacji 992. Produkcję ograniczono do symbolicznych 1963 sztuk, a cena w Polsce startuje od 1,6 miliona złotych.
911 S/T zachwyca prostotą i nawiązaniami do klasycznych modeli. Brak ogromnego skrzydła z tyłu, centralnie mocowane felgi z magnezu, wentylowana pokrywa i kubełkowe fotele tworzą wyjątkowy charakter tego modelu. Chętni mogą doposażyć auto w pakiet Heritage Design, który dodaje retro grafiki i jubileuszowy zegarek Porsche Design.
Pod maską pracuje 4-litrowy, wolnossący boxer o mocy 525 KM, pochodzący z 911 GT3 RS. Silnik kręci się do 9000 obrotów i współpracuje wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią o skróconych przełożeniach. Dzięki odchudzeniu do 1380 kg, Porsche osiąga „setkę” w 3,7 sekundy i rozpędza się do 300 km/h.
Aby zmniejszyć masę, zastosowano włókna węglowe w konstrukcji karoserii i wnętrza, węglowo-ceramiczne hamulce, litowo-jonowy akumulator i zrezygnowano z tylnej osi skrętnej czy automatycznej skrzyni. Rezultat? Prowadzenie, które zachwyci każdego purystę.