Mercedes CL63 AMG to samochód, który robi wrażenie nie tylko swoją obecnością, ale także ogromnymi rozmiarami. Nowa edycja oferuje przestronność z przodu, z subtelnymi zmianami w przednich światłach, masce i zderzakach. To auto wydaje się idealne dla planety, gdzie wszystko jest większe – tam dwudrzwiowe coupe są wielkości limuzyn. Opierając się na klasie S, CL63 AMG ma długość 5,2 metra i szerokość 1,9 metra, co nie dziwi.
Styl vs. Nowoczesność Mercedes CL63 AMG
Na naszej planecie, gdzie czterodrzwiowe limuzyny przypominają smukłe coupe, CL63 AMG może wydawać się anachronizmem. Jednak nie przejmuje się tym. Rynek dla takich heroicznych pojazdów może być niszowy, ale istnieje. Dlatego samochód ten zyskuje dodatkowy urok, gdy AMG bierze go w swoje ręce. To prawdziwy przykład nadmiaru w każdym calu.
Silnik i osiągi Mercedes CL63 AMG
Odświeżony CL63 AMG ma nowoczesny, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra. Standardowo generuje 536 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Opcjonalny pakiet Performance zwiększa te wartości do 563 KM i 900 Nm. Dla porównania, poprzedni wolnossący silnik 6,2-litra osiągał 518 KM i 800 Nm.
Skrzynia Biegów i Przyspieszenie
CL63 AMG korzysta z siedmiobiegowej skrzyni MCT (multi-clutch transmission) AMG, która zapewnia szybsze zmiany biegów niż poprzedni automatyczny mechanizm. Według AMG, CL63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Z pakietem Performance, prędkość maksymalna wzrasta do 300 km/h, a czas przyspieszenia skraca się do 4,4 sekundy.
Ekonomia i Emisje
CL63 AMG to nie tylko moc. Wyposażono go w system start-stop oraz ulepszony system regeneracji energii, który automatycznie odłącza alternator podczas pełnego przyspieszania. To przekłada się na lepszą ekonomię paliwa i niższe emisje – średnio 8,7 l/100 km i 244 g/km CO2, w porównaniu do poprzednich 12,1 l/100 km i 346 g/km CO2.
Charakterystyka Silnika
Nowy silnik bi-turbo V8 lepiej pasuje do charakteru CL63 AMG niż poprzedni wolnossący motor. Oferuje szerszy, bardziej liniowy pas mocy oraz wyjątkową płynność pracy. Choć nie ma takiej swobody i pazura jak 6,2-litra, kompensuje to ogromną mocą w niskim i średnim zakresie obrotów. W połączeniu z szybkom zmieniającą skrzynią MCT, zapewnia natychmiastowy napęd i imponujące możliwości wyprzedzania.