2010s Made in germany Testy

Recenzja: Mercedes CL63 AMG

Mercedes CL63 AMG to samochód, który robi wrażenie nie tylko swoją obecnością, ale także ogromnymi rozmiarami. Nowa edycja oferuje przestronność z przodu, z subtelnymi zmianami w przednich światłach, masce i zderzakach. To auto wydaje się idealne dla planety, gdzie wszystko jest większe – tam dwudrzwiowe coupe są wielkości limuzyn. Opierając się na klasie S, CL63 AMG ma długość 5,2 metra i szerokość 1,9 metra, co nie dziwi.

Mercedes CL63 AMG

Styl vs. Nowoczesność Mercedes CL63 AMG

Na naszej planecie, gdzie czterodrzwiowe limuzyny przypominają smukłe coupe, CL63 AMG może wydawać się anachronizmem. Jednak nie przejmuje się tym. Rynek dla takich heroicznych pojazdów może być niszowy, ale istnieje. Dlatego samochód ten zyskuje dodatkowy urok, gdy AMG bierze go w swoje ręce. To prawdziwy przykład nadmiaru w każdym calu.

Mercedes CL63 AMG wnętrze

Silnik i osiągi Mercedes CL63 AMG

Odświeżony CL63 AMG ma nowoczesny, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra. Standardowo generuje 536 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Opcjonalny pakiet Performance zwiększa te wartości do 563 KM i 900 Nm. Dla porównania, poprzedni wolnossący silnik 6,2-litra osiągał 518 KM i 800 Nm.

Skrzynia Biegów i Przyspieszenie

CL63 AMG korzysta z siedmiobiegowej skrzyni MCT (multi-clutch transmission) AMG, która zapewnia szybsze zmiany biegów niż poprzedni automatyczny mechanizm. Według AMG, CL63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Z pakietem Performance, prędkość maksymalna wzrasta do 300 km/h, a czas przyspieszenia skraca się do 4,4 sekundy.

Mercedes CL63 AMG wnętrze

Ekonomia i Emisje

CL63 AMG to nie tylko moc. Wyposażono go w system start-stop oraz ulepszony system regeneracji energii, który automatycznie odłącza alternator podczas pełnego przyspieszania. To przekłada się na lepszą ekonomię paliwa i niższe emisje – średnio 8,7 l/100 km i 244 g/km CO2, w porównaniu do poprzednich 12,1 l/100 km i 346 g/km CO2.

Charakterystyka Silnika

Nowy silnik bi-turbo V8 lepiej pasuje do charakteru CL63 AMG niż poprzedni wolnossący motor. Oferuje szerszy, bardziej liniowy pas mocy oraz wyjątkową płynność pracy. Choć nie ma takiej swobody i pazura jak 6,2-litra, kompensuje to ogromną mocą w niskim i średnim zakresie obrotów. W połączeniu z szybkom zmieniającą skrzynią MCT, zapewnia natychmiastowy napęd i imponujące możliwości wyprzedzania.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.