2020s hypercars Supersamochody

Rimac Nevera R – Bo 1888 KM to za mało?

Masz Rimaca Nevera i myślisz sobie: „Hm, 1888 KM to trochę wolno?” Serio? Wszystko w porządku po tej stłuczce z rozsądkiem? No, jeśli tak, to Rimac ma coś dla ciebie – Nevera R, czyli wersja „a może jeszcze szybciej?”

Rimac Nevera R: Tylko dla wybranych – 40 sztuk potwora na drodze

Tylko 40 szczęśliwców będzie mogło sprawdzić, co znaczy „agresywne alter ego” standardowej Nevery. Ta wersja ma nową, lżejszą baterię o pojemności 108 kWh, która nie tylko waży mniej, ale daje teraz… 2078 KM! Więc jeśli do tej pory czułeś niedosyt mocy, to proszę – teraz to coś dla ciebie. A żeby było jeszcze lepiej, nowe wektorowanie momentu rozdzieli tę dziką moc na wszystkie cztery koła. To auto dosłownie zmienia fizykę.

Szybciej niż szybciej – absurdalne osiągi

Zastanawiasz się, jak szybko teraz możesz ruszyć spod świateł? No to się trzymaj. Nowa Nevera R do 100 km/h przyspiesza w 1,81 sekundy – tak jak standardowy model, ale różnicę poczujesz przy 300 km/h, bo tam docierasz w 8,66 sekundy. Wiadomo, jak często musisz robić takie sprinty na mieście, prawda?

Rimac Nevera R: Nowe hamulce, bo może jednak trzeba się zatrzymać

Nie martw się, Rimac pomyślał też o tym, jak cię zatrzymać. Wprowadzili nowe ceramiczne hamulce z warstwą silikonową, które poprawiają wydajność i chłodzenie. To ważne, bo przy tej prędkości łatwo o palenie gum.

Rimac Nevera R: Lepsza aerodynamika i lepsze zakręty

Nowa Nevera R dostaje pełny zestaw aerodynamiczny z solidnym tylnym skrzydłem, które zwiększa docisk o 15%. Do tego zmniejszono podsterowność o 10%, dzięki nowym oponom Michelin Cup 2. Poprawiono też czucie kierownicy, dopracowano kontrolę trakcji i zmieniono tryb driftu. A co najważniejsze – na torze Nardo Handling Track auto jest teraz szybsze o 3,8 sekundy. Czyli możesz lepiej latać po zakrętach i pokazać, kto rządzi.

Nevera na nowo – mocniejsza i bardziej nieokiełznana

Jak powiedział sam Mate Rimac: „Tworząc Neverę, chcieliśmy stworzyć auto, które będzie zarówno Grand Tourerem, jak i maszyną torową.” I cóż, zrobili to. Nevera była rekordzistką, ale klienci chcieli jeszcze więcej. Dlatego Rimac stworzył Neverę R – lżejszą, szybszą i jeszcze bardziej nieokiełznaną wersję, gotową na wyzwania każdego dnia.

O autorze

Mam 20 lat i jestem redaktorem naczelnym Corsa Classica oraz twórcą kanału Jazdajakmarzenie na TikToku, gdzie zgromadziłem już ponad 50 tysięcy obserwujących. Moja pasja do samochodów zaczęła się w wieku 5 lat i od tamtej pory nie przestaję zgłębiać świata motoryzacji – od największych wystaw jak Goodwood i Essen Motor Show po muzea samochodowe w całej Europie. Latami zbierałem modele aut od Autoart po CMC, ucząc się każdego detalu. Dziś tworzę treści, które przyciągają prawdziwych pasjonatów motoryzacji.